آنکارا: برای از سرگیری عملیات نظامی در سوریه آماده‌ایم/اردوغان: با پوتین درباره منطقه امن صحبت می کنم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر دفاع ترکیه می‌گوید در صورتی که شبه نظامیان کرد به تعهد خود برای عقب‌نشینی از نقاط مرزی عمل نکنند، آنکارا عملیات نظامی در شمال سوریه را از سر می‌گیرد.

به گزارش فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز شنبه گفت در صورتی که شبه نظامیان کرد بر اساس توافق آتش‌بس عمل نکنند، ارتش ترکیه عملیات نظامی‌اش را در شمال سوریه از سر می‌گیرد.

 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آکار که در شهر «قیصریه» (کایسری) ترکیه در جمع گروهی از هواداران حزب حاکم سخنرانی می‌کرد، گفت: «ما این عملیات را برای پنج روز متوقف کردیم. تروریست‌ها این منطقه را ترک می‌کنند. اگر این کار را نکنند، عملیات خود را مجددا آغاز می‌کنیم. آماده‌سازی نیروها کامل شده است و انگیزه آن‌ها هم بالا است.»

 

وی با اشاره به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی که از احتمال استفاده از مهمات ممنوعه توسط ارتش ترکیه حکایت دارد، این تصاویر را جعلی خواند و مدعی شد که آنکارا در حمله به شمال سوریه نه از تسلیحات ممنوعه استفاده کرده و نه آنطور که گروه‌های حامی حقوق بشر و رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند، غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

 

او گفت: «کردها ادعا کرده‌اند که ما غیرنظامیان را هدف قرار داده‌ایم. آن‌ها پروپاگاندا به راه انداختند و مدعی شدند که از تسلیحات شیمیایی استفاده شده است... ما از هیچ مهمات ممنوعه‌ای استفاده نکردیم. در انبار تسلیحاتی ارتش ترکیه چنین مهماتی وجود ندارد.»

 

وزیر دفاع ترکیه افزود: «این عملیات در چارچوب دفاع از خود صورت می‌گیرد. ما به تمامیت ارضی همسایگان خهود احترام می‌گذاریم و تنها هدف ما این است که اجازه ندهیم تروریست‌ها در مرزهای ما حضور داشته باشند.»

 

اردوغان: با پوتین درباره منطقه امن صحبت می کنم

رئیس جمهوری ترکیه امروز جمعه به کردهای سوری در مورد خودداری از خروج از منطقه امن هشدار داد.

 

به گزارش رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه ظرف روزهای آینده عازم روسیه می شود تا با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود درباره منطقه امن در سوریه رایزنی کند به کردهای سوری نیز درباره عواقب خارج نشدن از این منطقه هشدار داد. 

 

اردوغان در این رابطه گفت: اگر کردها ظرف مهلت ۱۲۰ ساعته تعیین شده از منطقه امن خارج نشوند سرشان را له می کنیم. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------