اظهارت لاوروف درباره توافق مسکو و آنکارا/ عقب‌نشینی شماری از نظامیان آمریکایی از الحسکه به سمت عراق



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر امور خارجه روسیه ابراز عقیده کرد که توافق روسیه و ترکیه درباره سوریه حقوق همگان را تضمین می‌کند.

به گزارش تسنیم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به نقل از روسیاالیوم گفت: توافقنامه اخیر امضا شده بین روسیه و ترکیه در سوچی درباره شمال سوریه حقوق همه طرف هایی که آن را اجرا خواهند کرد، تضمین خواهد کرد.

 

وی همچنین به پیشنهاد آلمان برای ایجاد یک منطقه امن زیر نظارت بین المللی در شمال سوریه اشاره کرد و افزود: سیطره ناتو بر منطقه امن ایده خوبی نیست. توافقنامه های روسیه و ترکیه مورد حمایت دمشق است و باید اجرا شود.

 

در همین ارتباط، وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه با یاشار گولر همتای ترک خود درباره وضعیت سوریه و امنیت منطقه ای تلفنی گفت وگو کرد.

 

این وزارتخانه افزود: یک ستون پلیس نظامی روسیه اقدام به گشت زنی در مرز ترکیه و سوریه به طول 210 کیلومتر کرد.

   

لورنزو گویرینی وزیر دفاع ایتالیا نیز به نوبه خود بر لزوم دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه و تداوم اجرای آتش بس در شمال این کشور تاکید کرد.

 

در همین حال، خبرگزاری دولتی سوریه جمعه شب در خبری فوری اعلام کرد که یک ستون از نیروهای آمریکایی از شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه به سمت مرزهای عراق عقب نشینی کرده اند.

 

عفو بین الملل: ترکیه آوارگان سوری را مجبور به کوچ می‌کند

 سازمان عفو بین الملل فاش کرد که ترکیه سوری ها را با اجبار به منطقه به اصطلاح امن مجبور می کند.

 

این سازمان در گزارش خود آورده است: ترکیه آوارگان سوری را به زور به منطقه ای از خاک سوریه در نزدیک مرز کوچ می دهد که قرار است در آنجا منطقه ای امن تشکیل شود، اما این درحالی است که هنوز نبرد در این منطقه پایان نیافته است. آوارگان شکایت می کنند که پلیس ترکیه آنها را تهدید یا مجبور می کند که اسنادی را امضا کنند که به میل خود به خاک سوریه می روند.

 

این گزارش تصریح کرد: در واقع، ترکیه جان آوارگان سوری را به شدت در معرض خطر قرار داده است زیرا آنها را مجبور می کند که به منطقه ای جنگی بازگردند.

 

سازمان عفو بین الملل تصریح کرد: روند بازگرداندن اجباری در ماههای گذشته صدها نفر را شامل شده است. این سازمان گفته های خود را با استناد به مصاحبه های انجام شده در ماههای ژوئیه تا اکتبر مطرح می کند. دستکم 20 مورد کوچاندن تایید شده است.

 

در همین حال، خبرگزاری دولتی سوریه جمعه شب در خبری فوری اعلام کرد که یک ستون از نیروهای آمریکایی از شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه به سمت مرزهای عراق عقب نشینی کرده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------