آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه گفت، امروز توافق دولتش با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان به رأی گذاشته خواهد شد.



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه گفت، امروز توافق دولتش با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان به رأی گذاشته خواهد شد.

به گزارش فارس، پارلمان جدید انگلیس روز جمعه توافق دولت با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) را به رأی می‌گذارد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جانسون ساعاتی پیش از شروع این رأی‌گیری گفت: «امروز به قولی  که به مردم دادیم عمل می‌کنیم و رأی‌گیری برگزیت را برای کریسمس انجام می‌دهیم».

 

جانسون افزود: «سپس با آغاز دهه جدید، در آغاز طلوعی جدید برای کشورمان، اعضای پارلمان به وست‌مینیستر برمی‌گردند تا کار را تمام کنند. ما را در ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) از اتحادیه اروپا خارج کنند و کشور را به پیش ببرند».

 

مرحله نهایی تأیید خروج انگلیس از بریتانیا پس از تعطیلات کریسمس انجام می‌شود و مجلس عوام تا ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) زمان دارد تا قوانین جدیدی را در راستای اجرای شدن برگزیت  تصویب کند زیرا پس از اجرای آن، این کشور باید مناسبات تجاری جدیدی را با اتحادیه اروپا برقرار کند.

 

با گذشت بیش از سه سال از اجرای همه‌پرسی برگزیت و رأی مثبت مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، دولت نتوانسته آن را عملی کند. پارلمان انگلیس بارها اجرای برگزیت را به تأخیر انداخت تا از برخی مشکلات احتمالی بعد از خروج نظیر ایجاد مرز فیزیکی بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند جلوگیری شود.

 

در نهایت جانسون پس از چند شکست پیاپی جهت تصویب توافقش با بروکسل برای اجرای برگزیت در پارلمان، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. حزب او توانست در این انتخابات اکثریت قاطع را کسب کند و گمان می‌رود امروز (جمعه) بتواند پس از کشمکش‌های فراوان نهایتاً توافق برگزیت را در پارلمان تصویب کند.

 

جانسون پس از پیروزی حزبش در انتخابات هفته گذشته گفت: «پس از سال‌ها تأخیراندازی و عداوت در پارلمان، ما اطمینان را [برای مردم] فراهم می‌کنیم. سال سال آینده سالی عالی برای کشورمان خواهد بود».

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------