آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

چه کسی به جای پمپئو وزیر خارجه می شود؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
مایک پامپئو گفته به عنوان نامزد سنا در انتخابات سال آینده شرکت نخواهد کرد اما افراد نزدیک به او گفته‌اند، او هنوز در این زمینه تصمیم نهایی را نگرفته است. این مساله اما مانع رقابت‌ پنهان مقامات دولتی برای جانشینی او نشده و دونالد ترامپ نیز با نظرخواهی از قانونگذاران و دیگر مقامات برای یافتن گزینه‌های جانشینی پامپئو، به این مساله دامن زده است.

روزنامه نیویورک تایمز درباره اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای یافتن گزینه‌های جانشینی مایک پامپئو، وزیر امور خارجه فعلی این کشور نوشته است، به گفته تعدادی از مقامات و قانونگذاران جمهوری‌خواه، پامپئو زمان زیادی برای تصمیم‌گیری درباره شرکت در انتخابات سنا تا ضرب‌الاجل ماه ژوئن در اختیار دارد و میچ‌مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا نیز تلاش کرده او را برای نامزدی در انتخابات سنا متقاعد کند.

 

او همچنین در حال بررسی نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است و مک‌کانل تاکید داشته که سنا جایگاه بسیار خوبی برای نامزدی ریاست جمهوری خواهد بود.

 

عدم قطعیت‌ها درباره ادامه حضور پامپئو در دولت موجب شده که مقامات بسیاری به طور پنهان برای تصدی جایگاه وزارت خارجه تلاش کنند. به گفته سه منبع آگاه، ترامپ نیز نام‌هایی را برای جانشینی پامپئو با قانونگذاران و مقامات در میان گذاشته است.

 

یکی از افرادی که ترامپ برای جانشینی پامپئو مطرح کرده، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی فعلی‌اش است که هم مورد علاقه پامپئو و هم ترامپ است.

 

رقیب دیگر برای تصدی این جایگاه استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا است. برخی مقامات بر این باورند که منوچین به دنبال وزارت امور خارجه است اما فعالانه برای آن لابی نمی‌کند. منوچین به شخصیت ترامپ بسیار نزدیک است و نزدیک به سه سال وزیر خزانه‌داری آمریکا بوده است.

 

ترامپ همچنین نظر این مقامات را درباره وزیر خارجه شدن ریچارد گرینل، سفیر آمریکا در آلمان پرسیده است. دولت آلمان از رفتار تهاجمی گرنل شکایت کرده اما این از دید ترامپ نکته خوبی است.

 

استیون بیگان، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز دیگر نامی است که در فهرست گزینه‌های ترامپ به چشم می‌خورد و اگر پامپئو کناره‌گیری کند، او وزیر امور خارجه موقت خواهد شد اما ادامه حضور او در این جایگاه به زمان کناره‌گیری پامپئو بستگی خواهد داشت.

 

برایان هوک، نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران که رابطه نزدیکی با جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ دارد و همچنین مارکو روبیو و تام کاتن، سناتورهای آمریکایی نیز به عنوان دیگر گزینه‌های ترامپ عنوان شده‌اند.

 

ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------