آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

واکنش وزارت‌ خارجه بحرین و عمان به حوادث اخیر در پایتخت عراق



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزارت خارجه بحرین و عمان طی بیانه‌هایی به حوادث اخیر در سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان دادند.

به گزارش فارس، وزارت خارجه بحرین و عمان پنجشنبه در بیانیه‌‌های به تحولات اخیر در شهر بغداد، پایتخت عراق و برگزاری تظاهرات در برابر سفارت آمریکا در این شهر واکنش نشان دادند.

 

خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) به نقل از وزارت خارجه بحرین گزارش داد که منامه، «شدیداً» آنچه این کشور یورش به سفارت آمریکا در بغداد می‌داند، محکوم می‌کند. بحرین این هفته از حملات هوایی آمریکا به نیروهای مسلح عراق حمایت کرده بود.

 

بحرین این اقدام را «نقض آشکار» معاهده روابط دیپلماتیک «وین» و قوانین بین‌الملل و تهدید کننده امنیت و جان کادر سفارت دانسته است. معاعهده وین که خواهان مصونیت دیپلمات‌ها و تأمین امنیت مراکز دیپلماتیک است سال ۱۹۶۱ امضای کشورهای عضو سازمان ملل رسیده و ۱۹۱ کشور آن در سال ۲۰۱۷ با آن موافقت کردند.

 

همزمان با واکنش بحرین به حوادث اطراف سفارت آمریکا در بغداد، وزارت خارجه عمان نیز در حساب توییتری خود ضمن ابراز تأسف از پیشامد، از دولت عراق به دلیل تلاش‌هایش جهت عبور از حوادث اخیر تقدیر و تشکر کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------