آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ده‌ها جوان معترض بار دیگر در بیروت تجمع کردند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
ده‌ها جوان معترض لبنانی پس از یک هفته وقفه به مناسبت تعطیلات سالروز میلاد مسیح (ع) و سال نو میلادی پنجشنبه شب بار دیگر در میدان‌های شهدا و النجمه نزدیک مجلس ملی لبنان در مرکز بیروت تجمع کردند.

رسانه های صوتی و تصویری لبنان گزارش کردند: معترضان با سر دادن شعارهای انقلابی، تشکیل دولت مستقل نجات ملی و غیر حزبی که بتواند اصلاحات بنیادین اجتماعی و اقتصادی را عملی و با فساد مبارزه کند، خواستار شدند و نمایندگان مجلس را از دادن رای اعتماد به دولتی جز با ویژگی های یاد شده، برحذر داشتند.  

 

بر پایه این گزارش، جوانان معترض دو دسته شده بودند که دسته‌ای موافق دادن فرصت به «حَسّان دیاب» نخست وزیر منتخب برای تشکیل و معرفی کابینه‌ی جدید به مجلس بودند و دسته‌ی دوم مخالف و خواستار انصراف او از تشکیل دولت شدند.

 

نیروهای نظامی و انتظامی لبنان تدابیر امنیتی را در میدان‌ها و خیابان‌های نزدیک ساختمان مجلس و شهرداری بیروت تشدید کردند.

 

هزاران کارگر، کارمند، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی از ۲۵ مهر ماه با تظاهرات، تجمع و تحصن در شهرهای مختلف لبنان خواستار اصلاح ساختار سیاسی و مالی، پایان دادن به سوء مدیریت و فساد مقام ها، رفع بیکاری، گرانی و تورم، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا، هستند.

 

هم چنین روز پنجشنبه شماری از جوانان در اعتراض به فساد بانکی و مالی وارد شعبه ی بانک لبنانی «الاعتماد» در بندر صیدا در جنوب این کشور شدند.

 

معترضان با نیروهای نظامی و امنیتی که قصد بیرون راندنشان از ساختمان بانک داشتند درگیر و چند نفر از آنان زخمی و توسط نیروهای صلیب سرخ به بیمارستان دولتی صیدا منتقل شدند.

 

اتحادیه کارکنان بانک های لبنان با صدور بیانیه ای در بیروت اعلام کرد ظرف ۲ ماه گذشته بارها معترضان به کارکنان بانک ها تعرض کرده اند و این در واقع، تعرض به جایگاه و ساختار دولت است.

 

در این بیانیه از نیروهای نظامی و امنیتی درخواست شده از کارکنان بانک ها حفاظت کنند در غیر این صورت، هفته ی آینده اعتصاب خواهند کرد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------