ترامپ: فکر نکنم نیازی به فرستادن ارتش برای مقابله با اعتراضات باشد/ واکنش رئیس جمهور آمریکا به اظهارات متیس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس‌جمهور آمریکا گفته تصور نمی‌کند نیازی به فرستادن نیروهای ارتش برای مقابله با اعتراضات وجود داشته باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته تصور نمی‌کند نیازی به ارسال نیروهای ارتش به شهرهای آمریکا برای مقابله با اعتراضات وجود داشته باشد. 

 

ترامپ در مصاحبه با پایگاه نیوزمکس، در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا ضرورتی برای ارسال نیروهای ارتش برای مقابله با اعتراضات وجود دارد یا خیر گفت: «بستگی دارد. فکر نمی‌کنم مجبور شویم چنین کاری کنیم. از اختیارات قدرتمندی برای انجام این کار برخورداریم.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «[استفاده از] گارد ملی مرسوم است و گارد ملی ما بسیار قوی است. درباره اینکه آیا از این هم فراتر خواهیم رفت باید بگویم مطمئنا در صورتی که نیاز شود بله.»

 

ترامپ در ادامه مدعی شد که گروه‌های تبهکار زیادی در داخل جمعیت معترضان وجود دارند. او گفت: «داخل اینها ما آنتیفا، آنارشیست‌ها، تروریست‌ها و غارتگران را داریم. آدم‌های بد زیادی داخل این گروه‌ها هستند.»

 

 واکنش متیس به اعتراضات آمریکا و پاسخ تند ترامپ

«جیمز متیس» وزیر دفاع پیشین آمریکا با انتقاد شدید از مواضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور در قبال تحولات اخیر، وی را تهدیدی برای قانون اساسی ایالات متحده خواند.

 

وی در سخنانی که تندترین انتقادهای وی از ترامپ تا کنون بوده است، گفت که رویکردهای ترامپ در قبال تظاهرات علیه نژادپرستی باعث ایجاد شکاف در کشور شده است.

 

متیس افزود: «ترامپ می‌خواهد میان ما تفرقه ایجاد کند».

 

همچنین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا انتقادهای «جیمز متیس» وزیر دفاع پیشین این کشور از وی را با توهین پاسخ داد.

 

وی در این‌باره اعلام کرد که شاید تنها نقطه مشترک من و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا این باشد که هر دو افتخار اخراج متیس، ژنرالی که بیش از حد بزرگ پنداشته شده است را در کارنامه داریم.

 

ترامپ همچنین گفت که لقب متیس «شورش» بود که من آن را دوست نداشتم و آن را به «سگ دیوانه» تغییر دادم. مهارت اصلی او ارتش نبود، بلکه روابط عمومی شخصی بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------