مقام امنیتی آمریکا، چین، روسیه و ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات ایالات متحده متهم کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
مقام نهاد اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که چین، روسیه و ایران به دنبال دخالت در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور هستند.

به گزارش شبکه فاکس‌نیوز، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای مدعی شد که کشورهایی مثل چین، روسیه و ایران به دنبال آن هستند که ارتباطات ستادهای انتخاباتی، نامزدها و دیگر اهداف سیاسی برای تاثیر گزاری در انتخابات آبان‌ماه این کشور مورد هک قرار دهد.

 

«بیل اوانینا» مدیر مرکز ضداطلاعات و امنیت ملی آمریکا هم با این ادعا که این سه کشور بیشترین تهدید را برای انتخابات آمریکا ایجاد می‌کنند، تاکید کرد که امنیت انتخابات بالاترین اولویت را برای نهادهای اطلاعاتی دارد.

 

وی همچنین مدی شد که دشمنان آمریکا در تلاش هستند تا ارتباطات خصوصی کمپین‌های ریاست جمهوری و دیگر انتخابات و همچنین نامزدهای این انتخابات و زیرساخت‌های انتخاباتی را مورد هک و نفوذ قرار دهند.

 

مقام اطلاعاتی آمریکا افزود که برخی کشورهای خارجی به طور مداوم از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی استفاده می‌کنند تا ترجیحات و انتظارات رای‌دهندگان آمریکایی را منحرف و سیاست آمریکا را جهت‌دهی کنند و اعتماد به فرایند دموکراتیک را در این کشور کاهش دهند.

 

اوانینا به ویژه درباره ایران مدعی شد که این کشور به دنبال تضعیف نهادهای دموکراتیک در آمریکا است و تلاش‌های خود را بر تاثیرگذاری آنلاین مثل انتشار اطلاعات غلط و بازنشر محتوای ضدآمریکایی متمرکز کرده است.

 

روز گذشته نیز «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا سه کشور ایران، چین و روسیه را به تلاش برای مداخله در انتخابات آبان‌ماه ایالات متحده متهم کرد و مدعی شد دولت فعلی بر مقابله با دخالت خارجی در انتخابات متمرکز است.

 

پمپئو در گفت‌وگو با واشنگتن تایمز درباره ادعای دخالت کشورهای خارجی در انتخابات آمریکا افزود: اطمینان دارد که انتخابات ریاست جمهوری آینده بدون هرگونه مداخله خارجی کشورهایی چون چین ، روسیه یا ایران خواهد بود.

 

دولت آمریکا به خاطر آنچه که تلاش برای تاثیرگذاری بر رای دادن ، مختل کردن دستگاه‌های رای گیری از طریق حملات سایبری یا استفاده از اطلاعات درمورد نامزدهای ریاست جمهوری نامیده می‌شود، در شرایط هشدار است.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------