هند یک ناو جنگی در دریای چین جنوبی مستقر کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
منابع مطلع از استقرار یک ناو هندی در دریای چین جنوبی و تماس آن با ناوهای آمریکایی مستقر در منطقه خبر دادند.

مقامات ارشد دولت هند روز یکشنبه از استقرار یک ناو جنگی در دریای چین جنوبی خبر دادند.

 

به نوشته روزنامه «ایندیا تودی» این اقدام ۲ ماه پس از درگیری هند با چین در منطقه «دره گالوان»  که به کشته شدن ۲۰ نظامی هندی منجر شد، به وقوع پیوست.

 

مقامات ارشد دولت هند در این زمینه گفتند که یک کشتی جنگی در دریای چین جنوبی مستقر کرده اند. به گفته این مقامات، کشتی جنگی هند به طور دائم با نیروهای آمریکایی حاضر در دریای چین جنوبی در تماس است.

 

این مقامات افزودند که همزمان با استقرار این ناو، نسبت به افزایش محتمل خطر درگیری در منطقه «لاداخ شرقی» و واکنش چین آگاهند. نیروی دریایی هند کشتیهای جنگی خود را در اقیانوس هند بویژه «تنگه مالاکا» مکانی که چین از آنجا برای تردد به قاره های دیگر استفاده میکند،  مستقر کرده است.

 

نیروهای هند و چین طی هفته‌های اخیر در یک تقابل بر سر منطقه مرزی لاداخ در هیمالیا قرار گرفته‌اند که در آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند و چین هم تلفاتی داشته اما آماری درباره تعداد تلفات ارائه نکرده است. هر دو طرف هندی و چینی یکدیگر را بابت درگیری‌های مرزی اخیر و نقض حاکمیت ارضی مقصر خوانده‌اند.

 

 چندی قبل نیز منابع مطلع از عزم ارتش هند در خرید ۶ فروند هواپیمای جاسوسی «پوسیدان- ۸» از آمریکا در بحبوحه تقابل این کشور با چین خبر دادند. به نوشته روزنامه «اکونومیک تایمز» نیروی دریایی هند  اینک تعدادی از این هواپیماهای جاسوسی  مجهز به رادارهای پیشرفته و حسگرهای الکترو آپتیک که قابلیت شلیک موشکهای ضد کشتی «هارپون»  را دارند  در اختیار دارد و از آنها بر فراز «اقیانوس هند» و «لاداخ شرقی» استفاده می‌کند.

 

به گفته منابع مطلع، اینک هند قصد دارد 6 فروند دیگر این از این هواپیما را از آمریکا در قراردادی به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار خریداری کند.

 

فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------