احتمال فاجعه هسته‌ای در کره شمالی؛ جان بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در معرض خطر



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
کارشناسان هشدار می‌دهند در صورت آسیب دیدن جدی یکی از دو راکتور در این نیروگاه که تصاویر ماهواره‌ای از آن تهیه شده جان بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در معرض خطر خواهد بود.

 کارشناسان هشدار می دهند که تاسیسات اتمی کره شمالی می‌تواند باعث بروز فاجعه‌ای مشابه فوکوشیما شده و جان ۱۰۰ میلیون نفر را تهدید کند.

 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ کارشناسان به روزنامه "سان" می‌گویند که پس از طوفان اخیر در کره شمالی بخش خنک‌کننده مرکز تحقیقات دانش هسته‌ای "یونگ بیون" آسیب دیده است و علت آن شکسته شدن سدی بوده که آب ورودی به سیستم خنک کننده راکتور را تنظیم می‌کرد.

 

کارشناسان معتقدند که اتفاق مشابهی در سال ۲۰۱۱ میلادی بود که باعث آسیب رساندن به راکتور هسته‌ای فوکوشیما در ژاپن شد.

 

کارشناسان هشدار می‌دهند در صورت آسیب دیدن جدی یکی از دو راکتور در این نیروگاه که تصاویر ماهواره‌ای از آن تهیه شده جان بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در معرض خطر خواهد بود.

 

سواحل کره شمالی و جنوبی، شرق چین و جنوب شرقی روسیه تحت تاثیر تشعشعات اتمی قرار خواهند گرفت. کارشناسان می‌گویند اگر میزان آسیب وارده به تاسیسات "یونگ بیون" بیشتر بوده باشد کره شمالی خود قادر به حل موضوع نخواهد بود.

 

کار تعمیر این سایت که از ماه جولای آغاز شده بود اکنون متوقف و به زمان دیگری موکول شده است.

 

واقعه مشابهی در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۱ در تاسیسات اتمی فوکوشیما در شمال ژاپن رخ داد و سونامی رخ داده به دنبال زلزله باعث آسیب رساندن به ژنراتورهای نیروگاه شد. تمام راکتورها با موفقیت خاموش شدند اما به دلیل فقدان برق به سیستم‌های خنک کننده آسیب وارد شده بود‌. دولت ژاپن مجبور شد تا شعاع ۲۰ کیلومتر از منطقه اطراف نیروگاه را تخلیه کند و ۱۵۴ هزار نفر مجبور به خروج از آن ناحیه شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------