آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

توئیتر به تلاش برای دست بردن در انتخابات آمریکا متهم شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سیاستمداران طرفدار رئیس‌جمهور آمریکا شرکت توئیتر را به طرفداری از رقیب او در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر متهم کرده‌اند .

سیاستمداران طرفدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اقدام «توئیتر» در تعلیق دسترسی به حساب کاربری ستاد تبلیغاتی ترامپ پس از انتشار مطلبی علیه «جو بایدن» و پسرش «هانتر بایدن» را طرفداری از نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری تفسیر کرده‌اند. 

 

توئیتر روز پنجشنبه با اعلام اینکه پیام ستاد تبلیغات انتخاباتی ترامپ که در آن جو بایدن «دروغگو» خوانده شده و همچنین انتشار ویدئویی درباره کسب و کار «هانتر بایدن» در اوکراین، نقض سیاست‌های این رسانه محسوب می‌شود، حساب کاربری تیم ترامپ را تعلیق کرد.

 

توئیتر پیام معمول خود هنگام نقض قوانین این رسانه را نوشت: «حساب کاربری شما تعلیق شده است. چه اتفاقی افتاده است؟ تشخیص ما این بوده که این حساب کاربری قوانین توئیتر را نقض کرده است. به طور خاص، شما قوانین ما مبنی بر ممنوعیت انتشار اطلاعات خصوصی را نقض کرده‌اند.»

 

در ادامه این پیام آمده است: «شما مجاز نیستید بدون اجازه دیگران اقدام به انتشار مطالبی درباره اطلاعات خصوصی آنها بکنید.»

 

پیام ستاد انتخاباتی ترامپ که این واکنش را در پی داشت این بود: «جو بایدن دروغگویی است که سال‌هاست کشور ما را نابود کرده است.»

 

تیم ترامپ علاوه بر این ویدئویی را هم منتشر کرده که حاوی اطلاعاتی درباره کسب و کارهای هانتر بایدن در خارج از آمریکا بود. این ویدئو به مقاله‌ای که چند ساعت قبل‌تر در نیویورک‌پست منتشر شده بود اشاره داشت.

 

در مقاله نیویورک‌پست، ایمیل‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد هانتر بایدن سال ۲۰۱۵، پدرش جو که در آن زمان معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود را به یکی از مدیران ارشد شرکت گاز «بوریسما» معرفی کرده بود.

 

«تیم مورتاف»، رئیس بخش روابط عمومی ستاد انتخاباتی ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت: «این به زبان ساده به معنی دخالت در انتخابات است. اینکه توئیتر حساب اصلی ستاد انتخاباتی ایالات متحده را تعلیق کند سطح قابل‌تأملی از دخالت سیاسی است که دست‌کمی از تلاش برای دست بردن در انتخابات ندارد.»

 

وی اضافه کرد: «دوستان جو بایدن در سیلیکون ولی دارند اخبار منفی درباره آدم خودشان را سانسور می‌کنند و رأی‌دهندگان را از دسترسی به اطلاعات مهم محروم می‌کنند. این مثل اتفاقات چین یا کوبای کمونیستی است نه ایالات متحده آمریکا.»

 

«تد کروز»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا هم این اقدام را به منزله «دخالت در انتخابات» از طریق سانسور توصیف کرده است.

 

ستاد انتخاباتی ترامپ گفته به منظور دور زدن این سانسورها  متن کامل مقاله نیویورک‌پست را روی وب‌سایت خود منتشر کرده است.

 

 توئیتر در توضیح بیشتر درباره دلیل اقدام خود گفته که مقاله نیویورک‌پست نقض قوانین این رسانه در خصوص «مطالب و محتواهای هک‌شده» بوده است.

 

توئیتر گفته سال ۲۰۱۸ با وضع یک قانون انتشار مطالبی را که بدون اجازه به دست آمده‌اند ممنوع کرده است. این شرکت گفته نمی‌خواهد مشوق هک‌ اطلاعات یا گردش اطلاعات به دست‌امده از طرق غیرقانونی باشد.

 

این شرکت همچنین گفته هنگامی که کاربران پیام غیرقانونی خود را حذف کنند حساب کاربری آنها مجدداً فعال خواهد شد.

 

توئیتر علاوه بر این حساب کاربری شخصی «کایلی مک‌اینانی»، سخنگوی کاخ سفید را هم به دلیل انتشار مقاله نیویورک‌پست معلق کرده است.

 

مک‌اینانی با حساب رسمی سخنگوی کاخ سفید از این اقدام انتقاد کرد و نوشت: «سانسور باید محکوم شود. توئیتر و فیسبوک به روش آمریکا رفتار نمی‌کنند.» 

فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------