آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

انتخابات آمریکا ۲۰۲۰؛ بایدن از اعلام پیروزی زودهنگام خودداری کرد/ آخرین وضعیت شمارش آراء در ایالت های سرنوشت ساز



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

14:50 / آخرین وضعیت شمارش آراء در ایالت های سرنوشت ساز

جورجیا (16 رای الکترال): در این ایالت 99 درصد از آراء شمارش شده و بایدن حدود 4020 رای بیشتر از ترامپ کسب کرده است. 

 

نوادا(6 رای الکترال):87  درصد از آراء نوادا شمارش شده و بایدن  با اختلاف بیش از 22657 هزار رای پیشتاز است.

 

کارولینای شمالی(15 رای الکترال): در این ایالت 99 درصد آراء شمارش شده و ترامپ حدود 76500 رای بیشتر از بایدن دارد.

 

پنسیلوانیا(20 رای الکترال): 99 درصد از آراء پنسیلوانیا شمارش شده و بایدن 28877 رای بیشتر از ترامپ به دست آورده است.

 

 11:40/ فرماندار پنسیلوانیا: ترامپ در حال اشاعه دروغ است

 جان فدرمن، فرماندار دموکرات ایالت پنسیلوانیای آمریکا در گفتگو با شبکه ان بی سی نیوز:رئیس جمهور آمریکا در توئیت ها و سخنانش اطلاعات اشتباه را اشاعه می دهد.شمارش آراء در این ایالت همچنان ادامه دارد و نتایج به روز رسانی شده آن منتشر می شود و من انتظار دارم پیشتازی آقای بایدن بر دونالد ترامپ همچنان ادامه خواهد یافت.نمی توانم درباره زمان دقیق اعلام نتایج چیزی بگویم اما می دانم که شمارش آراء همچنان ادامه دارد و همچنین می دانم که ارقام مربوط به شمارش آراء در فیلادلفیا و همچنین دیگر بخش های پنسیلوانیا به روز رسانی خواهد شد.

 

11:20 / ترامپ: در اواخر شب انتخابات پیشتازی بزرگی داشتم

به گزارش مشرق، ترامپ در توییتی نوشت: در اواخر شب انتخابات در تمامی این ایالت‌ها پیشتازی بزرگی داشتم اما با گذشت روزها به طور معجزه آسایی شاهد از بین رفتن پیشتازی بودیم. شاید این پیشتازی با پیشبردن روند قانونی‌مان دوباره بازگردد.

 

 10:40 / جو بایدن:مردم آمریکا تغییر را انتخاب کرده اند

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، در این پیام که در توئیتر منتشر شده آورده است: آنچه هر ساعت واضح‌تر می‌شود این است که تعداد بی سابقه‌ای از آمریکایی‌ها - از هر نژاد، مذهب، منطقه - تغییر را نسبت به موارد مشابه انتخاب کرده اند.وی در ادامه می‌نویسد: آنها (مردم آمریکا) به ما دستور اقدام در خصوص کرونا، اقتصاد و تغییرات آب و هوایی و نژادپرستی سیستماتیک را داده اند.

 

 10:10 / چراغ سبز زودهنگام سنا به کابینه آتی دولت احتمالی بایدن

لیندسی گراهام در جمع خبرنگاران گفت:‌ وی با دستور کار دموکرات ها مخالفت خواهد کرد اما به دنبال یافتن نقاط مشترک با آنها از جمله گزینه های بایدن برای وزارت امور خارجه و مناصب دیگر است.گراهام در ادامه مخالفت جدی خود با افرادی را اعلام کرد که از طرف نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به کابینه بایدن معرفی خواهند شد.

 

گراهام در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد آنکه در چه مواردی با بایدن همکاری خواهد کرد گفت:‌ معاون سابق رییس جمهوری آمریکا شایستگی داشتن کابینه را دارد،‌ من به وی نظرم را در مورد افرادی که می توانند رای وزارت امور خارجه و دادستان کل را بدست آوردند اعلام خواهم کرد.وی افزود:‌ من می دانم که او برنده شده است، بایدن شایسته داشتن کابینه است. ممکن است عده ای باشند که من فقط نمی توانم به آنها رأی دهم زیرا فکر می کنم این افراد فاقد صلاحیت هستند.

 

09:55 / سندرز: پیروزی بایدن را جشن می‌گیریم

«برنی سندرز»، سناتور دموکرات آمریکا با انتشار فیلمی در توییتر خود خطاب به مردم این کشور گفت دموکرات‌ها موفقیت بزرگی کسب کرده‌اند و پیروزی خود را جشن خواهند گرفت.او گفت: «ما امشب پیروزی قاطع جو بایدن را جشن می‌گیریم. ما برنده شدیم، اما مبارزه ما هنوز تمام نشده است.»سندرز افزود «جو بایدن» در حال بدست آوردن اکثریت آرا ایالات پنسیلوانیا، آریزونا، نوادا و جورجیاست. او همچنین گفت که دموکرات‌ها با کسب بیش از چهار میلیون رای موفقیت بزرگی بدست آورده‌اند.این سناتور دموکرات در ادامه صحبت‌های خود از برنامه‌های جو بایدن برای بیمه‌ درمانی و ایجاد میلیون‌ها شغل جدید برای مردم آمریکا سخن گفت. امروز صحبت‌های جو بایدن و برنی سندرز به گونه‌ای بوده است که به نظر می‌رسد سعی دارند تا از التهاب جامعه آمریکایی بکاهند. این در شرایطی است که دونالد ترامپ و تیمش هنوز با ادعای تقلب گسترده بر تبل‌ جنگ می‌کوبند.

 

  ۰۸:۴۴/ سخنگوی بایدن: ترامپ را از کاخ سفید بیرون می‌کنیم

 منابع فرانسوی گزارش دادند که سخنگوی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری  ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد صورت امتناع ترامپ از قبول شکست در انتخابات، او را از کاخ سفید «بیرون» می کنیم چرا که او بارها ادعا کرده شکست را قبول نکرده و کاخ سفید را ترک نمی کند.

 

08:30/  آرای هر کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا

بایدن: 74,795,300

ترامپ: 70,533,207

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 08:00 / برخی از کارکنان کاخ سفید سرکار نرفتند

شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا می‌گوید از مقام‌های داخل کاخ‌سفید شنیده که فضای امروز در داخل کاخ سفید «بسیار سنگین» بوده و برخی از کارکنان دفتر ریاست جمهوری سرکار حاضر نشده‌اند.

 

07:50 / بایدن: آمریکایی‌ها «تغییر» را انتخاب کردند

جو بایدن شامگاه جمعه در نطق انتخاباتی پس از سه روز شمارش آرا این مطلب را مطرح کرد و با بیان اینکه هنوز اعلامیه پایانی پیروزی را نداریم، اظهار کرد: اما ارقام بسیار روشن هستند. ما این رقابت را خواهیم برد. فقط به آنچه که از روز گذشته اتفاق افتاد نگاه کنید.

 

معاون اول دولت سابق آمریکا یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ما در جورجیا عقب بودیم و در این ایالت پیروز خواهیم شد، ۲۴ ساعت قبل، ما در پنسیلوانیا عقب بودیم و اکنون در حال برنده شدن پنسیلوانیا هستیم.

 

بایدن با بیان اینکه در آریزونا و نوادا هم پیروز شده است، خاطرنشان کرد: ما در مسیر دریافت ۳۰۰ رای الکترال هستیم. به آمار سراسر کشور نگاه کنید، ما در این رقابت با اکثریت آشکار پیروز می‌شویم. ملت پشت سر ما هستند. ما ۷۴ میلیون رای دریافت کرده‌ایم.

 

وی این تعداد رای را بیشتر از هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا دانست و افزود: این آرا همچنان در حال افزایش است. ما دونالد ترامپ را با ۴ میلیون رای بیشتر شکست دادیم. این فاصله همچنان رو به رشد است.

 

نامزد حزب دموکرات اظهار کرد: نخستین نامزد دموکراتی هستم که آریزونا را پس از ۲۴ سال برنده شدم و دموکراتی هستم که جورجیا را پس از ۲۰ سال بردم.

 

07:30 / بایدن از اعلام پیروزی زودهنگام خودداری کرد

  نامزد حزب دموکرات با تاکید بر اینکه در ایالت‌های کلیدی از برتری برخوردار است، اما از اعلام پیروزی خودداری کرد.

 

 07:00/ ترامپ: بایدن نباید ادعای ریاست جمهوری کند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر به رقیب خود درباره ادعای پیروزی در انتخابات هشدار داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «جو بایدن نباید به غلط ادعای دفتر ریاست جمهوری را بکند. من هم می‌توانم این ادعا را داشته باشم. روند قانونی تازه آغاز شده است!»

 

07:20 / ایالت پنسیلوانیا موقتا آرای بعد از سوم نوامبر را جداسازی می‌کند

قاضی دیوان عالی آمریکا به درخواست جمهوری‌خواهان، از مقام‌های ایالتی در پنسیلوانیا خواست تا آرایی که بعد از روز انتخابات ارسال شدند، جداسازی و تفکیک کنند اما دستوری مبنی بر توقف شمارش آراء نداده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز سوم نوامبر (سه‌شنبه ۱۳ آبان)، رای‌دهندگان آ«ریکایی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و کنگره آمریکا به پای صندوق‌های رای رفتند اما نتیجه تا به امروز (شنبه) مشخص نشده و علت آن، حجم بالای آرای پستی است.

 

ادامه دارد...

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------