ترامپ از ویلیام بار به دلیل نیافتن شواهد تقلب انتقاد کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی از وزیر دادگستری دولت خود به دلیل نیافتن شواهد تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری به شدت انتقاد کرد.

 «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی در دفتر بیضی کاخ سفید به اظهارات «ویلیام بار»، وزیر دادگستری دولت خود مبنی بر عدم وجود شواهد تقلب در انتخابات واکنش نشان داد و از وی به شدت انتقاد کرد. 

 

به نوشته وبگاه خبری- تحلیلی «هیل»، ترامپ که در جمع خبر‌نگاران صحبت می‌کرد به اظهارات ویلیام بار که گفته بود شواهدی از وجود تخلف گسترده در انتخابات آمریکا نیافته واکنش نشان داد و گفت: «او هیچ کاری انجام نداده، بنابراین چیزی هم مشاهده نکرده. اگر مشاهده می‌کرد، شواهدی که اکنون در مجلس سنای ایالت جورجیا مشاهده می‌شود را می‌دید.»

 

وی افزود: «بنابراین آنها (وزارت دادگستری) مشاهدات کاملی نداشته‌اند. این مسئله ناامیدکننده است؛ زیرا با صداقت بگویم، تقلب گسترده‌ای شده است.» 

 

ترامپ در ادامه اظهارات خود ضمن «جنایی» خواندن بحث تقلب در انتخابات، از وزارت دادگستری دولت خود خواست تقلب ادعایی وی در انتخابات را مد‌نظر قرار دهد.

 

ویلیام بار که از متحدان ترامپ محسوب می‌شود، روز سه‌شنبه هفته جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تأیید کرد که شواهدی در خصوص تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری در حدی که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد یافت نشده است.

 

برخی منابع آگاه گفته‌اند ترامپ بشدت از ویلیام بار به دلیل نقض اظهاراتش درباره تقلب در انتخابات دلگیر است.

 

در پی انتشار مصاحبه بار، یکی از مقام های دولت آمریکا و دو منبع آگاه تصریح کردند که ترامپ گزینه اخراج وزیر دادگستری آمریکا را رد نکرده است.

 

فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------