جدی شدن شائبه‌ها درباره سلامت رئیس‌جمهور آمریکا/ کاخ سفید:وضعیت جسمی بایدن مناسب است



رئیس‌جمهور آمریکا,اخبار امروز,اخبار جدید
پای رئیس‌جمهور آمریکا هنگام بالا رفتن از هواپیمای شماره یک آمریکا لغزید و او سه بار زمین خورد تا شائبه‌ها درباره عدم سلامت او قوت بگیرند.

به گزارش فارس، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هنگام بالا رفتن از پله‌های «هواپیمای شماره یک» سه بار زمین خورد تا سئوالات جدیدی درباره سلامت او مطرح شود.

 

بایدن ۷۸ ساله که مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده است سرانجام توانست از پله‌ها بالا رود و پیش از عزیمت برای دیدار با سران جامعه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار، بالای پله‌ها ایستاده و سلام نظامی دهد.

 

پیش از این در ماه نوامبر گذشته پای رئیس‌جمهور آمریکا هنگام بازی کردن با یکی از سگ‌هایش دچار شکستگی شد و او مجبور شد برای چند هفته از آتل‌های مخصوص ارتوپدی استفاده کند.

 

بایدن بعد از آن شکستگی گفته برای حفظ سلامت بدنی با دوچرخه‌های ثابت پلوتون تمرین می‌کند. او اغلب، هنگام حضور در سخنرانی‌های عمومی برای نشان دادن سلامتش با حالت دوی آرام روی صحنه ظاهر می‌شود.

 

با این حال چنین اقداماتی نتوانسته‌اند از شکل‌گیری شائبه‌ها درباره سلامت بدنی و ذهنی او جلوگیری کنند. بایدن، روز پنجشنبه تصادفاً «کاملا هریس»، معاون خود را به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده خطاب کرد. او چند وقت پیش هم نام خواهرش را به جای همسرش گفت.

 

او همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه «ان‌بی‌سی‌ نیوز» به اشتباه به جای استفاده از کلمه «شوهر» برای همسر کامالا هریس، از کلمه «زن» استفاده کرد. بایدن در یک نطقی تلویزیونی نیز به اشتباه نام کوچک دونالد ترامپ را «جورج» گفته بود.

 

یکی از معروف‌ترین گاف‌های بایدن که با واکنش ترامپ نیز همراه شد زمانی بود که او به اشتباه به جای رقابت برای ریاست‌جمهوری از رقابت برای سنا گفت. ترامپ با تمسخر بایدن گفته بود او حتی نمی‌داند برای چه مقامی رقابت می‌کند.

 

بایدن همچنین چندی پیش در انتقاد از عملکرد ترامپ در کنترل شیوع ویروس کرونا گفت، تا پایان سخنرانی او شمار قربانیان این بیماری در آمریکا به ۲۰۰ میلیون خواهد رسید که هزار برابر آمار واقعی بود.

 

وی در حین سخنرانی درباره نظامیان کشته شده آمریکایی در عراق و افغانستان به اشتباه از اسم ایران استفاده کرد و گفت: «نظامیان آمریکایی که در ایران و افغانستان درگذشته اند، تا امروز، ۶۰۰۰ نفر، ۶۹۲۳ نفر بوده‌اند. تقریباً ۶۹۰۰ تا ۶۹۲۳ نفر نیست زیرا هریک از این فرشتگان از دست رفته، خانواده و جامعه‌ای را پشت سر خود دارند».

  

گاف‌های لفظی، اشتباهات لپی و تلفظ اشتباه لغات توسط بایدن از زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی بارها به سوژه انتخابات تبدیل شده است.

 

روز پنجشنبه یک سیاستمدار حامی کرملین در روسیه مدعی شد که بایدن به دمانس (زوال عقل) مبتلا است. البته این اظهارات سیاستمدار روس در واکنش به مصاحبه بایدن مطرح شد که در آن او «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه را «قاتل» توصیف کرده بود. 

 

در آمریکا، قانونگذاران جمهوری‌خواه بارها ادعا کرده‌اند کارکردهای ذهنی و روانی بایدن به دلیل سالخوردگی دچار افت شده است.

 

روزنامه انگلیسی تلگراف، بعد از انتشار فیلم زمین خوردن بایدن در گزارشی نوشته در آخرین گزارش پزشکی او نشانه‌‌ای از تخریب سلول‌های عصبی دستگاه اعصاب مرکزی او مشاهده نشده است.

 

با این حال، گاف‌های پی در پی بایدن موجب افزایش نگرانی‌ها از توان ذهنی و جسمی او شده به طوری‌که بر اساس نتایج یک نظرسنجی نیمی از آمریکایی‌ها بابت ضعف ذهنی و جسمی «جو بایدن» و نقش آن در ادامه کشور نگران هستند.

 

پیش‌تر نیز فِرِد هِگِن مدیر کلینیک روانپزشکی بیمارستان لاویسنبرگ در شهر اسلو پایتخت نروژ و ستون نویس روزنامه «نتاویسن» به سریال اشتباهات کوچک شامل فراموشی، بدگویی، گیجی، گاف و پرخاشگری بایدن در کمپین‌های انتخاباتی اشاره کرده بود.

 

هگن اخیراً در یادداشتی نوشت: «البته شاید قضاوت غلطی از او داشته باشم اما به اعتقادم او شخصی به نظر می‌رسد که به شدت متأثر از زوال عقلی است و هنوز تا انتخابات ریاست جمهوری زمان زیادی باقی است. اگر شرایط او طی دو سه ماه آینده بدتر شود، چه اتفاقی می‌افتد؟»

 

 کاخ سفید:وضعیت جسمی بایدن بعد از زمین خوردن در پله‌های هواپیما مناسب است

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «کارین ژان پیر» معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید با اشاره به زمین خوردن «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا هنگام بالا رفتن از پله‌های هواپیما، گفت که وضعیت جسمی وی مناسب است.

 

وی در پاسخ به پرسشی گفت: «وضعیت بایدن کاملا خوب است. می‌توانم به شما بگویم وضعیت او بسیار مناسب بوده و در حال تدارک سفر خود است. وضعیت او عالی است».

 

بایدن پیش از این هنگام سوار شدن به هواپیمای ریاست‌جمهوری چندین بار تعادل خود را از دست داد و روی پله هواپیما افتاد. این مسأله گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت جسمی وی را پررنگ‌تر کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------