ترامپ: بایدن آمریکا را نابود می‌کند/ کشور‌های رقیب بخصوص چین به ما می‌خندند



رئیس جمهور سابق آمریکا,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت جدید این کشور به ریاست بایدن، گفت: وی آمریکا را نابود می‌کند و سبب به سخره گرفتن کشور ما می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه خود با فاکس‌نیوز ضمن انتقاد از دولت جدید این کشور به ریاست جو بایدن، مدعی شد: تمرکز دولت بایدن بر روی مسائلی همچون سیاست‌های چپ‌گرایانه دلیلی است برای آنکه چین و سایر رقبای آمریکا، ما را به سخره گرفته و به آمریکا بخندند!

 

وی در ادامه به اتفاقات رخ داده در آمریکا درباره تصمیم چند ناشر برای امتناع از انتشار محتوا‌های نژادپرستانه در کتاب‌های یک نویسنده کتب کودکان معروف به «دکتر سوس» اشاره کرد و گفت: کشوری همانند چین زمانی که با چنین موضوعاتی روبرو می‌شود، تصور این را دارد که این مسائل از جمله بزرگترین دغدغه‌های آمریکاست.

 

ترامپ در این راستا تصریح کرد: چین خود کارخانه‌هایی می‌سازد که ما را به طرق مختلف از بین ببرد و با دیدن چنین مسائلی قطعا ما را مورد تمسخر قرار می‌دهد.

 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: وقتی مجسمه‌های قهرمانان کشور ما به زیر کشیده می‌شود و چنین مسائلی رخ می‌دهد، سایر کشور‌ها از جمله رقیبان ما تصور می‌کنند که آمریکا یک احمق است.

 

ترامپ همچنین درباره عدم سکوت خود پس از کناره گیری از ریاست جمهوری همانند روال سایر روسای جمهوری این کشور گفت: من باید نظرات خود را بیان کنم، زیرا به این موضوع اعتقاد دارم که بایدن آمریکا را نابود خواهد کرد.

 

توصیه‌های فائوچی را می‌شنیدم، اما به آن‌ها عمل نمی‌کردم 

همچنین ترامپ در مصاحبه جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: من فائوچی را دوست داشتم و به او گوش می‌دادم، اما آنچه را که می‌گفت، انجام نمی‎‌دادم؛ زیرا صادقانه بگویم او دارای سابقه خوبی نیست. فائوچی نمی‌خواست از ورود چینی‌ها به کشور جلوگیری کنیم و اگر این کار را نمی‌کردیم، با آمار بالاتری از مرگ و میر مواجه می‌شدیم.

 

رئیس جمهور سابق آمریکا در این مصاحبه با اشاره به دکتر «دبرا برکس» ،هماهنگ کننده گروه ویروس کرونا اضافه کرد: هم فائوچی و هم برکس درباره ویروس کرونا اشتباهات بسیاری داشتند. آنها به دنبال قرنطینه کل کشور بودند در حالی که من مخالف بودم.

 

ترامپ در ادامه به تمجید از فرمانداران فلوریدا، داکوتای جنوبی و تگزاس پرداخت که به توصیه های فائوچی عمل نمی‌کردند و گوش به فرمان خودش بودند. او گفت: مابقی ایالات به توصیه های فائوچی گوش دادند و الان فقط دارای اقتصادی بدتر با آمار مبتلایان بالاتر از قبل هستند.

 

گفتنی است اختلافات فائوچی و ترامپ از ابتدای تشکیل کمیته بحران کرونا کاملا مشهود بود. فائوچی که نقشی کلیدی در ستاد مقابله با کرونا در آمریکا را بر عهده داشت در مصاحبه‌ای گفته بود ادعا‌های خوشبینانه و امیدبخشی که ترامپ و دولتش مطرح می‌کنند با اطلاعاتی که من دارم همخوانی ندارد.

 

نتایج یک نظرسنجی در ۱۵ ژوئیه نشان داد ۶۷ درصد آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند به اظهارات ترامپ درباره کرونا اعتماد ندارند، این در حالی است که ۶۵ درصد از آمریکایی‌ها گفتند حرف‌های فائوچی برای آن‌ها باورپذیرتر از رئیس جمهورشان است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------