شمارش ۹۷ درصد آرا انتخابات کنست/ سرنوشت مبهم نتانیاهو به رغم پیشتازی لیکود



انتخابات کنست,اخبار امروز,اخبار جدید
منابع محلی امروز پنجشنبه از ادامه شمارش آرا انتخابات کنست که برای چهارمین بار در کمتر از دو سال برگزار می شود خبر دادند و گفتند که پس از شمارش ۹۷ درصد از کل آرا حزب لیکود ۳۰ کرسی را از آن خود کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری "اسرائیل الیوم" گزارش داد، پس از شمارش ۹۷ درصد از کل آرا، احزاب "لیکود" ۳۰ کرسی، "یش عتید"۱۸ کرسی، "آینده ای هست" ۱۷ کرسی ، "شاس" ۹ کرسی ، "آبی و سفید" ۸ کرسی ، "اسرائیل بیتنا" ۶ کرسی ، "کار" ۷ کرسی، "یهودیت تورات" ۷ کرسی،  "یمینا"۷ کرسی، "لیست مشترک" ۵ کرسی ، "صهیونیسم دینی" ۶ کرسی،"امید جدید" ۶ کرسی ، "صهیونیسم دینی" ۶ کرسی ، "مرتس" ۵ کرسی به دست آوردند.

 

همچنین "فهرست یکپارچه عربی" به ریاست عباس منصور ۴ کرسی به دست آورده و پنجمین کرسی خود را به "مرتس" واگذار کرد.

 

شمارش آرا تاکنون نشان داده که هیچ یک از احزاب و گروه های سیاسی به تنهایی قادر به تشکیل دولت جدید نیستند و نیاز به کسب اکثریت آرا دارند.

 

تشکیل دولت تل آویو به حداقل ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست نیاز دارد.

 

روز گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیشی گرفتن بر نتایج و با استناد به نتایج غیر رسمی که براساس نظر سنجی های پای صندوق رای اعلام شد مدعی «پیروزی بزرگ» راستگرایان شد و گفت که حزب لیکود تحت رهبری او جلوتر از سه‌ حزب بزرگ دیگر است.

 

او نوشت، حزب لیکود تحت رهبری او، با فاصله زیاد جلوتر از سه‌ حزب بزرگ دیگر است.

 

کمیته نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گفت ممکن است نتایج نهایی را روز جمعه اعلام کند.

 

این انتخابات در حالی برگزار شد که نتانیاهو از یکسو به دلیل اتهاماتی همچون فساد و سوء استفاده از قدرت بشدت مورد انتقاد مخالفانش قرار گرفته و از سوی دیگر موفقیت دولتش در راه اندازی یک کمپین سراسری برای واکسیناسیون عمومی مردم در مقابل همه‌گیری ویروس کرونا، یک برگ برندۀ درخور توجه برای او در این انتخابات به شمار می‌رود.

 

کمترین میزان مشارکت در انتخابات کنست از ۲۰۱۳

 از سوی دیگر کمیسیون مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که میزان مشارکت در این دور از انتخابات کنست ۶۷.۲ درصد بوده که کمترین میزان مشارکت در انتخابات از سال ۲۰۱۳ می‌باشد.

 

میزان مشارکت در این دور از انتخابات نسبت به انتخابات قبلی ۴.۳ درصد کاهش یافته و در مجموع ۴.۴۲۰.۶۷۷ نفر در این انتخابات رای دادند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------