آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

وزیر امور خارجه روسیه: آمریکا را به لات محله تشبیه کرد | لاوروف به تهران سفر می کند



سرگئی لاوروف ,اخبار امروز,اخبار جدید
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا را به فرد لات و شرور محله تشبیه کرد که در پی مناقشه و خصومت طلبی است.

به گزارش  ایرنا، لاوروف روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: اکنون توصیف افراد یا رویدادها با مسائل زندگی رایج شده است.

 

 وی با بیان اینکه همه در دوران کودکی بازی کرده ایم، افزود: کودکان در سنین متفاوت در کوچه بازی می کردند و همیشه دو یا سه نفر افراد شرور پیدا می شدند که کتک کاری می کردند و بزور باج می گرفتند.

 

وزیر خارجه روسیه با تشبیه آمریکا به افراد شرور که دائما شیطنت و اعمال شرورانه انجام می دهند، خاطرنشان کرد که روسیه چنین نیست و ما در شرایط بلوغ قرار داریم و در پی مناقشه و رویارویی نیستیم. 

 

لاوروف در ادامه با اشاره به  توهین جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: پاسخ ولادیمیر پوتین به اظهارات توهین آمیز بایدن، دیپلماتیک و توام بانزاکت بود.

 

وی افزود: ما از اینکه طرف آمریکایی پیشنهاد پوتین برای گفت و گوی مستقیم و زنده با بایدن را رد کرد متاسف هستیم. 

 

وزیر خارجه روسیه گفت: بار دیگر تاکید می کنم این اظهارات بایدن نفرت آور و غیرقابل قبول بود.

 

وی خاطرنشان کرد که رئیس جمهوری روسیه درباره زمان بازگشت آناتولی آنتونف سفیر روسیه در واشنگتن به آمریکا تصمیم گیری خواهد کرد. 

 

 بایدن به تازگی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسیده بود که آیا به نظر او پوتین قاتل است، جواب مثبت داد. 

 

روسیه و چین به اتحاد نظامی نیازی ندارند 

 لاوروف در ادامه گفت که روسیه و چین نیازی به اتحاد نظامی همچون پیمان ناتو ندارند.

 

وی افزود: غالبا درباره امکان اتحاد نظامی روسیه و چین شایعه پراکنی می کنند. اما در یکی از اسناد امضا شده در سطح عالی دو کشور خاطرنشان شده است که روابط روسیه و چین از نوع اتحاد نظامی نیست و مسکو و پکن چنین هدفی را دنبال نمی کنند. 

 

وی ادامه داد: چنین اتحادی (اتحاد نظامی از نوع ناتو) ویژه دوره جنگ سرد است. 

 

لاوروف به تهران سفر می کند

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تهران در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰خبر داد.

 

به گزارش همشهری آنلاین،سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این سفر در چارچوب رایزنی های سیاسی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و بنا به دعوت دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان انجام خواهد شد.

 

رایزنی در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای بویژه آخرین تحولات قفقاز، سوریه، یمن و افغانستان، همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و بین المللی و همچنین موضوعات مهمی از جمله برجام، مقابله با اقدامات یکجانبه و تحریم های غیر قانونی آمریکا از مهمترین محورهای مذاکرات دو وزیر امور خارجه در این سفر خواهد بود.

 

مسکو همکاری اقتصادی را اولویت سفر لاوروف به تهران اعلام کرد

ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی وزارت خارجه روسیه گفت: لاوروف وزیر خارجه روسیه سیزدهم آوریل (۲۴ فروردین ماه) به دعوت محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران برای انجام دیدار کاری به تهران سفر می‌کند.

 

وی افزود: انتظار می‌رود دو طرف در خصوص برخی موضوعات مهم بین المللی از جمله برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت و گو و تبادل نظر کنند.  

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: البته وضعیت سوریه، افغانستان، یمن،  خلیج فارس و منطقه در دیدار دو طرف بررسی خواهد شد.

 

زاخارووا با بیان اینکه وزرای خارجه روسیه و ایران در خصوص همه مسائل دستور کار دوجانبه گفت و گو می‌کنند، اظهار داشت: دو طرف در مرحله اول درباره همکاری‌های اقتصادی با توجه به اجرای طرح‌های مشترک کلیدی در عرصه‌های انرژی و حمل و نقل مذاکره خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: دو طرف همچنین در خصوص دورنمای گسترش روابط انسانی و فرهنگی بین ایران و روسیه و ادامه همکاری در مبارزه با ویروس کرونا گفت و گو و تبادل نظر می‌کنند.

 

سخنگوی وزارت خارجه ایران از سفر «لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به تهران در تاریخ ۲۴ فروردین آتی خبر داد.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب‌زاده» بیان کرد: این سفر در چارچوب رایزنی‌های سیاسی وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و بنا به دعوت ظریف انجام خواهد شد.

 

وی یادآور شد: رایزنی در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌ای بویژه آخرین تحولات قفقاز، سوریه، یمن و افغانستان، همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوعات مهمی از جمله برجام،  مقابله با اقدامات یکجانبه و تحریم‌های غیر قانونی آمریکا محورهای مذاکرات وزیران امور خارجه دو کشور در این سفر خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------