آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

واشنگتن: شنبه اعلامیه‌ای درباره نسل‌کشی ارامنه صادر می‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه جمعه خبر داد که رئیس جمهور آمریکا شنبه اعلامیه‌ای درباره نسل‌کشی ارامنه صادر خواهد کرد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که روز شنبه اعلامیه‌ای درباره نسل کشی ارامنه صادر خواهد شد.

 

رسانه‌ها پیشتر خبر دده بودند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد نسل کشی ارامنه در دوران عثمانی‌ها را برسمیت بشناسد این در حالی است که واشنگتن پیشتر از به کار بردن نسل کشی برای این رویداد خودداری می‌کرد.

 

«جالینا پورتر» دستیار سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: «درباره نسل کشی ارامنه، فردا می‌توانید منتظر اعلامیه‌ای باشید».

 

در صورتی که بایدن روز شنبه نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی را برسمیت بشناسد، اولین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که چنین اقدامی را انجام می‌دهد.

 

این در حالی است که شامگاه جمعه، بایدن تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو کرد. 

 

این برای اولین بار است که بایدن پس از ورود به کاخ سفید در روز 20 ژانویه (1 بهمن) با رجب طیب اردوغان گفت‌وگوی تلفنی انجام می‌دهد.

 

کاخ سفید طی بیانیه‌ای در خصوص گفتگوی بایدن و اردوغان اعلام کرد: «رئیس‌جمهور جوزف بایدن امروز با رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان گفتگو کرد و علاقه خود به توسعه روابط دوجانبه سازنده و مدیریت مؤثر اختلافات را ابراز داشت.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «دو طرف موافقت کردند که در حاشیه اجلاس ناتو در ماه ژوئن، به‌منظور گفتگو درباره طیف کاملی از مسائل دوجانبه و منطقه‌ای یک دیدار دوجانبه داشته باشند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------