وعده کمک آمریکا به اسرائیل برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر خارجه ایالات متحده می گوید که واشنگتن از کشورهای منطقه و جهان می خواهد تا به پیروی از امارات متحده عربی، بحرین و مراکش در مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل گام بردارند.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده روز جمعه در سخنانی در یک نشست مجازی وعده داد که دولت واشنگتن به عادی سازی روابط اسرائیل با شمار بیشتری از کشورهای جهان اسلام و جهان عرب کمک خواهد کرد.

 

وی که این اظهارات را در نخستین سالروز امضای توافقنامه آبراهام بیان می کرد، مدعی شد که دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به «تلاشهای موفقیت آمیز (!) دولت پیشین برای حفظ روند رو به جلوی عادی سازی [روابط با اسرائیل] ادامه خواهد داد» و درصدد تقویت «پیوندهای رو به رشد اسرائیل با مراکش، با بحرین، با امارات متحده عربی و همچنین با سودان است، کشورهایی که توافقنامه های آبراهام را امضا کرده اند و کوزوو که در ابتدای سال جاری روابط خود با اسرائیل را برقرار کرد».

 

بلینکن در یک مراسم مجاری با حضور همتایان خود از رژیم صهیونیستی و کشورهای بحرین، امارات و مراکش ادعا کرد: «ما کشورهای بیشتری را به پیروی از امارات، بحرین و مراکش تشویق خواهیم کرد. ما می خواهیم که قلمرو دیپلماسی مسالمت آمیز را گسترده تر کنیم. زیرا به نفع کشورهای سرتاسر منطقه و همچنین جهان است که با اسرائیل مانند سایر کشورها رفتار کنند!»

 

گفتنی است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در تلاش برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی منطقه، توافقنامه های آبراهام را در ازای موافقت با تقاضاهای دیپلماتیک و نظامی این کشورها به امضای امارات، بحرین و مراکش رساند. پیش از امضای این توافقنامه سازش، مصر و اردن تنها کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه بودند که با اسرائیل روابط دیپلماتیک داشتند.

 

بلینکن در ادامه ادعاهای واهی خود افزود که توافقنامه های عادی سازی روابط با اسرائیل باید برای «ایجاد پیشرفتهایی ملموس در زندگی فلسطینیان و حرکت به سمت هدفِ دیرینه پیشبرد صلحی مورد توافق میان فلسطینیان و اسرائیلیها بکار رود».

 

این درحالی است که «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که اواخر ماه سپتامبر در نخستین سفر خود به عنوان یک عضو کابینه این رژیم به بحرین سفر خواهد کرد.

 

 ترامپ گفته دامادش کوشنر به اسرائیل وفادارتر است تا آمریکا

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دوران حضورش در کاخ سفید گفته دامادش جارد کوشنر به اسرائیل تعهد بیشتری دارد تا آمریکا.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش فارس، در کتاب جدیدی که قرار است به تازگی منتشر شود ادعا شده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته داماد و مشاورش «جارد کوشنر» به اسرائیل تعهد بیشتری داشته است تا آمریکا.

 

«باب وودوارد» و «رابرت کاستا»، خبرنگاران سی‌ان‌ان در کتاب جدیدشان به نام «PERIL»که قرار است به زودی منتشر شود نوشته‌اند ترامپ در جلسه‌ای به مشاورانش گفته کوشنر به اسرائیل وفادارتر بوده است تا آمریکا.

 

طبق آنچه در این کتاب ادعا شده، دونالد ترامپ در جلسه‌ای با لحن شوخی درباره دامادش گفته است: «می‌دانید! جارد به اسرائیل وفادارتر از ایالات متحده است.»

 

در اوت ۲۰۱۹ دونالد ترامپ بارها آمریکایی‌های یهودی را که به دموکرات‌ها رأی می‌دهند به بی‌وفایی به رژیم صهیونیستی متهم کرد. ترامپ همچنین بارها به تلویح گفت که یهودی‌ها در آمریکا بایستی بر اساس منافع رژیم صهیونیستی رأی بدهند نه آمریکا. 

 

او گفت: «فکر می‌کنم هر یهودی که به یک دموکرات رأی بدهد یا بی‌اطلاع است و یا عمیقاً بی‌وفا.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------