جانسون ضرورت تعامل با طالبان را تکرار کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
نخست وزیر انگلیس با اشاره به اینکه گروه طالبان در افغانستان از قدرت و پایگاه اجتماعی برخوردار است تصریح کرد که لندن باید با این گروه، راه تعامل را در پیش بگیرد.

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون در سخنانی در مجلس گفت: "ما باید موضع خود را برای مقامات طالبان روشن کنیم" که "ما از آنها انتظار داریم با زنان عادلانه و برابر رفتار کنند".

 

وی افزود: "ما باید با طالبان تعامل داشته باشیم. من به شدت بر این عقیده بودم که وقتی کابل سقوط کرد و حکومت در این کشور را تغییر دادیم، هیچ فایده ای ندارد که انگلیس فقط در حاشیه بایستد و با طالبان تعامل نکند. "

 

نخست وزیر انگلیس این مطلب را در پاسخ به پرسش «سارا چمپیون» نماینده مجلس که در باره خشکسالی، آوارگی میلیون ها نفر و در پیش  بودن زمستانی بسیار سخت در این کشور بیان کرد.

 

جانسون ضمن تائید اظهارات این قانون‌گذار انگلیسی تصریح کرد که گروه طالبان، هرچقدر «غیرحرفه‌ای» باشد اما در افغانستان صاحب قدرت است. «آن‌ها ممکن است نماینده تمام مردم نباشند اما اگر می‌خواهیم به مردم کمک کنیم باید با آن‌ها تعامل کنیم.»

 

این درحالیست که مهرماه گذشته هیاتی به سرپرستی نماینده ویژه بوریس جانسون برای نخستین بار پس از سقوط کابل راهی افغانستان شد تا با رهبران طالبان دیدار کند.«سایمون گس» نماینده ویژه نخست‌وزیر انگلیس در امور افغانستان و «مارتین لانگدن» کاردار سفارت انگلیس در افغانستان که موقتا به دوحه منتقل شده است در جریان این سفر که از پیش اعلام نشده بود با عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی، معاونان نخست وزیر و امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان دیدار  کردند.

 

طبق بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، آن‌ها درباره نحوه کمک به افغانستان در خصوص بحران انسانی، اهمیت جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به محل پرورش تروریسم و ضرورت ادامه خروج امن آن‌هایی که مایل به ترک این کشور هستند بحث و تبادل نظر کردند. گس و لانگدن همچنین درباره برخورد طالبان با اقلیت‌ها و حقوق زنان و دختران گفت وگو کردند.

 

 اقدام روسیه در تخلیه صدها شهروند روس و خارجی از افغانستان

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که صدها شهروند روس و خارجی را از افغانستان تخلیه می‌کند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه به سفارش «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، دستور سازماندهی تخلیه اتباع روسی و خارجی از افغانستان را صادر کرده است.

 

 

این وزارتخانه اعلام کرد که سه هواپیمای ترابری نظامی روسیه بیش از ۳۸۰ شهروند روسیه، کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان)، اوکراین و افغانستان را از خاک افغانستان تخلیه خواهند کرد.

 

این وزارت در بیانیه خود تأکید کرد که این هواپیماها از فرودگاه چکالوفسکی نزدیک مسکو به کابل برخاستند و هر کدام ۳۶ تن کمک‌های بشردوستانه روسیه برای مردم افغانستان را حمل کرده‌اند.

 

به منظور ارائه کمک‌های پزشکی لازم به افراد تخلیه شده، در هر هواپیما یک گروه پزشک نظامی با تجهیزات پزشکی و داروهای لازم حضور دارند. هواپیماها با خود غذای کافی، آب آشامیدنی و پتوهای پشمی برای تخلیه‌شدگان همراه دارند.

 

این وزارتخانه اشاره کرد که سه هواپیمای ترابری نظامی ایل-۷۶ در حال حاضر در حال تخلیه کمک‌های بشردوستانه و تحویل به طرف افغان در فرودگاه کابل هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------