دفتر نخست وزیر سریلانکا استعفای رئیس جمهور را تایید کرد



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
منابع خبری اعلام کردند که نخست وزیر سریلانکا امروز دوشنبه رسما استعفای رئیس جمهور این کشور را تایید کرده است. 

به گزارش مهر، رسانه‌های سریلانکا گزارش دادند که «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور سریلانکا به طور رسمی به «رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیر این کشور اعلام کرده که استعفا خواهد کرد و این در حالی است که ده‌ها هزار معترض به اقامتگاه‌های رسمی هر دو نفر هجوم برده‌اند.

 

«ماهیندا یاپا آبیواردانا» رئیس مجلی سریلانکا پیشتر گفته بود که راجاپاکسا در ۱۳ جولای (۲۲ تیر) از قدرت کناره‌گیری می‌کند.

 

همچنین ویکرمسینگه نیز اعلام کرده است که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند تا یک دولت موقت تمام حزبی قدرت را در دست بگیرد.

 

احزاب سیاسی اپوزیسیون دولت سریلانکا نیز بر سر تشکیل دولت جدید پس از اعلام استعفای رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور توافق کرده‌اند.

 

روزنامه «دیلی میرور» سریلانکا نیز امروز دوشنبه در خبری به نقل از مقامات ارشد سیاسی این کشور گزارش داد که تصمیم گرفته شده تا انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور تا پیش از ماه مارس سال آینده برگزار شود.

 

رسانه‌ها پیشتر اعلام کردند که رئیس جمهور سریلانکا پس از آنکه معترضان به اوضاع اقتصادی به دفترش در «کلمبو» پایتخت این کشور یورش برده و استعفای او را خواستار شدند، مجبور به فرار از محل اقامت خود شد.

 

فرار رئیس جمهور سریلانکا در حالی است که نخست وزیر این کشور چند وقت پیش با اشاره به اینکه سریلانکا با بحران شدید اقتصادی فراتر از کمبود سوخت، گاز، برق و مواد غذایی روبرو است، گفته بود: اقتصاد ما کاملاً از هم پاشیده است. نمی‌توانیم حتی هزینه واردات نفت را پرداخت کنیم و دولت فرصت مهار این بحران را از دست داده است.

 

بحران اقتصادی در سریلانکا پس از نقص به وجود آمده در درآمد حیاتی این کشور که به طور سنتی از گردشگری است، شروع شد و این ضرر و زیان در بحبوحه همه گیری جهانی ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش این بیماری تشدید شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------