آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

بورل: تلاش اتحادیه اروپا برای مقابله با پروپاگاندای روسیه باید دوچندان شود



بورل ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
بورل در پی نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۲۰ در بالی اندونزی گفت، اتحادیه اروپا در حال شکست در "نبرد جهانی روایت‌ها" مربوط به اوکراین است و باید برای تغییر این وضعیت بیشتر تلاش کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وبلاگ شخصی خود نوشت: نبرد جهانی روایت‌ها در تغییر و تحول کاملی است و اکنون ما داریم عرصه را از دست می‌دهیم.

 

وی ادامه داد: به عنوان اتحادیه اروپا ما باید تلاش خود را برای برملا کردن دروغ‌های روسیه و پروپاگاندای جنگ دوچندان کنیم تا بتوانیم بگوییم که چه کسی مسئول این حمله و پیامدهای آن است.

 

این مقام اتحادیه اروپا همچنین موضع محکم و قوی کشورهای گروه ۲۰ را در حمایت از قطعنامه محکومیت حمله روسیه به اوکراین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ستود.

 

بورل خاطرنشان کرد که وقتی صحبت از گام‌های رو به جلو و پیامدهای بحران به میان می‌آید، این وحدت از بین می‌رود. در حالیکه گروه هفت و متحدانشان هم در فشار تحریم‌ها و هم در تلاش برای پاسخگو بودن دولت مسکو متحد هستند، به نظر می‌رسد یک سری از مقام‌های به اصطلاح اکثریت "جنوب جهانی" (نیمکره جنوبی) دیدگاه متفاوتی نسبت به مساله تحریم‌ها علیه روسیه دارند.

 

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر این باور است که اکثریت کشورهای جهان به دلایلی از به کار بردن لفظ "مهاجم" شرط احتیاط را به جای می‌آورند؛ برخی از کشورها نگرانند که در پیامدهای جنگ اوکراین گرفتار شوند و برخی هم درباره استانداردهای دوگانه شکایت دارند و به دنبال روابط خوب با روسیه یا تلاش برای اجتناب از به خطر افتادن منافع ژئوپلیتیکی خود هستند.

 

بورل به صحبت‌هایش با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست گروه ۲۰ در بالی نیز اشاره کرد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------