آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

رئیس جمهوری مستعفی سریلانکا: هر کاری را برای اجتناب از بحران انجام دادم



 رئیس جمهوری مستعفی سریلانکا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری مستعفی سریلانکا که در روزهای گذشته از کشورش گریخت، اعلام کرد هر اقدام ممکنی را برای اجتناب از بروز بحران اقتصادی انجام داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، استعفای گوتابایا راجاپاکسه از سمت ریاست جمهوری سریلانکا روز جمعه از سوی پارلمان این کشور پذیرفته شد. وی به مالدیو و سپس سنگاپور گریخت. این در حالی بود که صدها هزار تن از معترضان ضد دولتی در خیابان‌های کلمبو، پایتخت دست به راهپیمایی اعتراضی زده و محل اقامت و دفاتر ریاست جمهوری را اشغال کردند.

 

پارلمان سریلانکا روز شنبه برای آغاز روند انتخاب رئیس جمهوری جدید تشکیل جلسه داد و یک محموله سوخت برای کمک رسانی به این کشور بحران زده وارد شد.

 

"دامیکا داسانایاکه"، دبیرکل پارلمان سریلانکا رسما نامه استعفای رئیس جمهوری را قرائت کرد.

 

راجاپاکسه در این نامه گفته که بحران مالی در کشور ناشی از چندین سال سوءمدیریت اقتصادی است که به دوران پیش از ریاست جمهوری او و دوران پاندمی کرونا بر می‌گردد که در نتیجه آن صنعت گردشگری در این کشور به شدت آسیب دید.

 

در بخشی از این نامه همچنین آمده است: باور شخصی من این است که تمام اقدامات ممکن را برای رسیدگی به این بحران انجام دادم، از جمله دعوت از نمایندگان مجلس برای تشکیل یک دولت با حضور تمامی احزاب یا تشکیل دولت متحد.

 

پارلمان قرار است روز سه شنبه برای پذیرش کاندیداهای پست ریاست جمهوری تشکیل جلسه دهد. همچنین رای گیری برای انتخاب ریاست جمهوری نیز روز چهارشنبه خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------