کاخ سفید: بایدن بر اهمیت قطع واردات نفت از روسیه تاکید دارد



کاخ سفید ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی کاخ سفید گفت که رئیس جمهور آمریکا بر اهمیت عدم واردات نفت از روسیه تاکید دارد و واشنگتن به فشارها در این خصوص ادامه خواهد داد.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی گفت: رئیس جمهور بایدن بر اهمیت عدم واردات نفت روسیه تاکید داشت و ما به فشارها در این خصوص ادامه خواهیم داد. وی بر اطمینان از اینکه روسیه و چین برای پر کردن خلاء موجود در خاورمیانه تلاش نکنند اهتمام دارد.

 

بر اساس این گزارش، کارین ژان پی یر افزود: ما از تصمیم اوپک برای افزایش ۵۰ درصدی تولید نسبت به آنچه برای ماه‌های ژوئیه سپتامبر مقرر شده بود، استقبال می‌کنیم و انتظار داریم تولید نفت اوپک به زودی به صورت بی وقفه افزایش یابد.

 

سخنگوی کاخ سفید با ادعای اینکه تولید نفت در بازار پس از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه تفاوت قابل توجهی در قیمت سوخت ایجاد خواهد کرد، افزود: قیمت هر گالن بنزین به کمتر از ۴ دلار کاهش پیدا کرده و انتظار داریم که این کاهش قیمت طی هفته‌های آینده هم تداوم داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه قیمت‌های نفت از ۳۴ روز پیش به صورت مداوم و روزانه کاهش داشته است، مدعی شد که روسیه پس از جنگ اوکراین از گاز طبیعی و نفت به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

 

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد: استفاده روسیه از نفت و گاز به عنوان سلاح، فشار بر بازار انرژی را بیشتر کرده و به افزایش میزان تورم منجر شده است. ما به تنوع بخشی به منابع انرژی اروپا پایبند هستیم و در جهت اطمینان از بی نیازی قریب الوقوع اروپا از انرژی روسیه تلاش خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که روسیه ممکن است گاز اروپا را قطع کند و همین موضوع ما را بر آن داشته تا کارگروهی را برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی اروپا تشکیل دهیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------