مشاور زلنسکی: جنگ اوکراین را با جنگ کره مقایسه نکنید



 مشاور زلنسکی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
مشاور زلنسکی در واکنش به اظهارات یکی از فرماندهان سابق نیروهای ناتو در اروپا گفت، درگیری فعلی در اوکراین را نباید با جنگ کره مقایسه کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، پیشتر «جیمز استاوریدیس» فرماندهی سابق نیروهای ناتو در اروپا گفته بود که دو طرف درگیر در جنگ اوکراین گزینه دیگری جز "نبرد منجمد" (جنگ بدون توافق صلح پایان یابد) ظرف چهار تا شش ماه ندارند.

 

در همین رابطه میخائیل پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت که این ارزیابی از سوی این ژنرال بازنشسته آمریکایی درست نیست و اوکراین، کره جنوبی و روسیه،‌ کره شمالی نیست.

 

استاوریدیس در مصاحبه‌ای با رادیو "WABC" نیویورک چنین ارزیابی را مطرح کرده بود.

 

مشاور زلنسکی همچنین ادامه داد: ماهیت و مقیاس درگیری اوکراین در این بازه زمانی متفاوت است و تنها راه برای پایان دادن به جنگ، شکست روسیه و اجازه دادن به اوکراین برای آزادسازی سرزمین‌هایش است.

 

پودولیاک همچنین هشدار داد: هرگونه نبرد منجمد به معنای این است که خصم و نبرد در طول چند سال بعد بار دیگر از سر گرفته می‌شود و درگیری جدید، خونبارتر خواهد بود.

 

فرماندهی سابق نیروهای ناتو در اروپا همچنین گفته بود که انتظار دارد درگیری‌ها ظرف بازه زمانی چهار تا شش ماه فروکش کند، چون هیچکدام از طرفین درگیری اوکراین قادر به حفظ شدت جنگ فعلی نیستند.

 

جنگ بین کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ در حالی شکل گرفت که شوروی از پیونگ‌یانگ و آمریکا از سئول حمایت می‌کرد. جنگ با آتش‌بس موقت بین دو کره پایان یافت و یک منطقه غیرنظامی بین دو کشور ایجاد شده است. دو کره به لحاظ فنی اکنون در وضعیت جنگی به سر می‌برند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------