آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ترامپ: آمریکا و برخی از شهروندانش بزرگترین تهدید علیه تمدن غرب هستند



 ترامپ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت روسیه بزرگترین تهدید علیه آمریکا نیست بلکه برخی از شهروندان خود این کشور، آمریکا و تمدن غرب را تهدید می‌کنند. 

به گزارش ایرنا، دیلی میل نوشت: ترامپ در پیامی ویدئویی که در حساب کاربری اش در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد، تشکیلات نومحافظه کار در آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و گفت برخی از افرادی که از آمریکا متنفر هستند، امروز بزرگترین تهدید علیه تمدن غرب محسوب می شوند.

 

ترامپ گفت: بزرگترین تهدید علیه تمدن غرب، روسیه نیست بلکه احتمالا بیش از هر چیز، خود ما و برخی از افراد وحشتناکی که نماینده ما هستند و از آمریکا متنفرند، تهدید بزرگی بشمار می آیند.

 

وی از جمله مارکسیست ها را که به خدا اعتقادی ندارند و ایدئولوژی مترقی را ترویج می کنند مورد انتقاد قرار دارد و آنها را تهدیدی برای کشورش دانست.

 

ترامپ که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ اعلام آمادگی کرده است در این ویدئو گفت بر این باور است که جنگ اوکراین باید هر چه زودتر پایان یابد تا از آغاز جنگ جهانی سوم جلوگیری شود.

 

رئیس جمهوری پیشین آمریکا از ارائه جزییاتی درباره چگونگی صلح در اوکراین خودداری کرد اما تشکیلات نومحافظه کار و طرفدار جهانی شدن را محکوم کرد و گفت چنین تشکیلاتی باید برچیده شوند. وی گفت وزارت امور خارجه آمریکا، بروکراسی دفاعی و سرویس های اطلاعاتی باید پاکسازی شوند و نقش ناتو مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

 

ترامپ افزود: جهانی گراها می خواهند قدرت، دارایی ها و خون مردم آمریکا را به هدر دهند و به دنبال پدیده های خیالی در خارج از مرزها هستند و تلاش می کنند حواس ما را از آشفتگی که در داخل ایجاد کرده اند منحرف کنند. چنین نیروهایی بیش از رویایی که روسیه و چین در سر می پروانند به آمریکا آسیب وارد می کنند.

 

وی گفت: حامیان جهانی شدن می خواهند آمریکا را به طور کامل به چین و دیگر کشورهای خارجی که اساسا از ما متنفر هستند، وابسته کنند.

 

دیلی میل نوشت: موضع ترامپ درباره سیاست خارجی آمریکا در حالی مطرح شده که ران دسانتیس رقیب اصلی او و فرماندار فلوریدا که هنوز به طور رسمی نامزدی آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ اعلام نکرده است - به تازگی از سوی تشکیلات حزب جمهوری خواه به دلیل اینکه جنگ روسیه و اوکراین را صرفاً یک «مناقشه ارضی» توصیف کرد، مورد انتقاد قرار گرفت. وی گفت حمایت از اوکراینی ها به نفع ایالات متحده نیست.

 

موضع دسانتیس الگوگرفته از ترامپ قلمداد می شود که سیاست «اول آمریکا»ی وی در تضاد با دیدگاه برخی از رئیسان جمهوری پیشین جمهوریخواه آمریکا بوده که مواضع تندروانه تری را درقبال دخالت خارجی آمریکا داشته اند.

 

نیکی هیلی سفیر دولت ترامپ در سازمان ملل که به راهیابی به کاخ سفید در انتخابات آینده امیدوار است در واکنش فوری به این اظهارات دسانتیس گفت: دولت روسیه دیکتاتوری قدرتمند است که تنفر خود از آمریکایی ها را پنهان نمی کند. این کشور برخلاف برخی دیگر از حکومت های ضد آمریکایی با شیوه های تهاجمی نیروهای خود را به قلمرو کشورهای حامی آمریکا گسترش می دهد و این اقدام مسکو دیگر متحدان آمریکا را تهدید می کند.

 

ترامپ در مقابل، اوکراین را نگرانی اصلی اروپا توصیف کرده و گفته جنگ اوکراین نگرانی اصلی آمریکا نیست. به گفته او به همین دلیل است که اروپا باید بیشتر از ما تاوان این جنگ را بپردازد.

 

وی به دولت بایدن هشدار داده با سرازیر کردن پول و تسلیحات به اوکراین، جهان را در آستانه فاجعه هسته ای قرار داده است.

 

رئیس جمهوری پیشین آمریکا در این زمینه گفت، هر روز که این جنگ نیابتی ادامه می یابد ما با خطر جنگ جهانی مواجه می شویم و مدعی شد پایان دادن به جنگ، که بیش از یک سال طول کشیده است، به سادگی و با یک معامله توسط یک رهبر مناسب امکان پذیر است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------