آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

بلغارستان، مونته‌نگرو و مقدونیه مانع عبور هواپیمای حامل لاوروف شدند/مسکو محکوم کرد



 لاوروف ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
پس از آنکه سه کشور بلغارستان، مقدونیه و مونته‌نگرو حریم هوایی خود را به روی هواپیمای حامل سرگئی لاوروف بستند، وزیر خارجه روسیه سفر برنامه ریزی شده خود به صربستان را لغو کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، روزنامه صربستانی "وچرنیه نووستی" گزارش داد بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته‌نگرو روز یکشنبه حریم هوایی خود را به روی هواپیمای حامل سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که عازم صربستان بود، مسدود کردند.

 

سفیر روسیه در صوفیه هم تایید کرد که بلغارستان از ارائه کریدور هوایی برای هواپیمای لاوروف خودداری کرده است.

 

در پی این اقدام وزیر خارجه روسیه سفر برنامه ریزی شده خود به صربستان را لغو کرد.

 

در واکنش به این مساله، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت بسته شدن حریم هوایی ۳ کشور اروپایی در مقابل هواپیمای سرگئی لاوروف که عازم صربستان بود به معنای بسته شدن کانال ارتباطی دیگری با روسیه است.

 

وی افزود: قرار بود هیئت روسی وارد بلگراد شود، اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو حریم هوایی خود را بستند و به این ترتیب کانال ارتباطی دیگری با روسیه را مسدود کردند.

 

گریگوری کاراسین، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه، امتناع برخی از کشورهای اروپایی از اجازه به عبور هواپیمای از حریم هوایی خود به صربستان را نشان از یک حقارت سیاسی دانست.

 

کاراسین در بیانیه‌ای در تلگرام گفت: خودداری بلغارستان، مونته نگرو و مقدونیه شمالی از عبور هواپیمای لاوروف به صربستان احساسات بسیاری را برانگیخته است، یکی از آنها این است که اتحادیه اروپا معتقد است محاصره فیزیکی ارتباط بین نمایندگان روسیه و شرکای خارجی، اجماع موضع اروپا در قبال روسیه را تقویت خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------