ولادیمیر زلنسکی: آتش بس با روسیه بدون بازپس گیری اراضی باعث طولانی شدن جنگ می شود



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور اوکراین در سخنانی گفت که آتش بس با روسیه بدون پس گرفتن اراضی اوکراین به طولانی شدن زمان جنگ منجر می شود. 

به گزارش مهر، رئیس جمهور اوکراین اعلام آتش بس بین این کشور و روسیه بدون بازپس گیری اراضی اوکراین را موجب طولانی شدن زمان نزاع برشمرد.

 

ولادیمیر زلنسکی در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال که روز جمعه منتشر شده است، گفت: توقف نزاع با روسیه به معنای مدتی توقف خواهد بود که که به روسیه برای استراحت فرصت خواهد داد.

 

رئیس جمهور اوکراین درباره تلفات ارتش این کشور هم مدعی شد که طی برهه اخیر این تلفات کاهش یافته و تقریباً به ۳۰ کشته و ۲۵۰ زخمی در روز رسیده است.

 

وی همچنین گفت که تلفات نیروهای اوکراینی در ماه می و ژوئن بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کشته در روز بوده است.

 

زلنسکی در عین حال از اعلام شمار کلی تلفات نیروهای اوکراین در جنگ خودداری کرد.

 

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیش از این با بیان اینکه همچنان امکان گفتگو بین مسکو و کی یف وجود دارد، تأکید کرده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه درباره بستن درهای مذاکره با اوکراین صحبتی نکرده‌اند.

 

این در حالی است که سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرنگاران دو رسانه روسی گفته بود که در شرایط کنونی، مذاکرات صلح روسیه و اوکراین بی معنی است.

 

وی خاطرنشان کرد که حتی اولین دور مذاکرات صلح بین دو طرف که در بلاروس برگزار شد، تمایل نداشتن طرف اوکراینی را برای بحث جدی درباره هر موضوعی آشکار کرد.

 

پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در جریان سفر اخیر خود به تهران گفت که مقامات کی یف از اجرای توافقات بین دو طرف خودداری کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------