آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

گانتس: از زمان امضای توافق‌های "ابراهیم" در بیش از ۱۰ رزمایش نظامی در منطقه شرکت داشتیم



 گانتس,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فاش کرد که از زمان امضای توافقنامه‌های موسوم به "ابراهیم" این رژیم در ده‌ها نشست و گفتگو حول مسائل منطقه‌ای و دستکم ۱۰ رزمایش نظامی با کشورهای منطقه شرکت داشته است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، بنی گانتس،‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با مجله آمریکایی "آتلانتیک" در حاشیه کنفرانس امنیتی موسسه آمریکایی "اسپن" (ASPEN) اعلام کرد که از زمان امضای توافقنامه‌های "ابراهیم" تل‌آویو در ده‌ها نشست و گفتگو حول مسائل مختلف و مهم امنیتی از جمله آزادی دریانوردی، تجارت و مسائل مرتبط با فضای هوایی با کشورهای منطقه شرکت داشته است.

 

وی که در واشنگتن به سر می‌برد در جریان این مصاحبه فاش کرد که اسرائیل به همراه کشورهای حاشیه خیلج فارس حداقل در ۱۰ مانور و رزمایش نظامی در زمینه‌های مختلف تا بحال برگزار کرده است.

 

گانتس تصریح کرد که آمریکایی‌ها در حال گسترش و تعمیق روابط خود با کشورهای منطقه‌ به ویژه در زمینه امنیتی هستند و آنچه را که "مهندسی منطقه‌ای" می‌نامیم در حال شکل‌دهی هستند.

 

وی مدعی شد که این طرح آمریکا با انتقال اسرائیل به سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) تکمیل خواهد شد.

 

گانتس در ادامه مصاحبه خود افزود: می‌توانم به شما بگویم اسرائیل در چندین مانور و رزمایش نظامی با کشورهای منطقه که اکثرشان تحت فرماندهی سنتکام بود، شرکت داشت.

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان داشت که آمریکا وظیفه هماهنگی بین کشورها را برعهده دارد. یکی از این راه‌ها این است که آمریکا بوسیله کمک به کشورهای دیگر در برگزاری رزمایش‌ها و مانورهای نظامی سعی در هماهنگی میان آنها دارد.

 

طبق گزارشی که سایت عبری زبان اسرائیلی وای نت در این زمینه منتشر کرده است، گانتس مصاحبه خود را با این حرف به پایان برد که "خوشحالم در منطقه رهبرانی وجود دارند که فرصت‌های پیش‌رو را برای حفظ امنیت منطقه‌ای، آزادی دریانوردی و اقتصاد درک‌ می‌کنند".

 

طبق اعلام منابع خبری گانتس قرار است در این سفر با مسئولان ارشد آمریکایی از جمله جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا"،  مارک اسپر، وزیر دفاع سابق و شماری از اعضا و نمایندگان کنگره دیدار کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------