آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

جو بایدن به محمود عباس: تحقق خواسته های شما نیازمند عیسی مسیح است



  جو بایدن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس دفتر نمایندگی دولت امریکا در فلسطین:" امریکا ضداشغال و ضد شهرک سازی است." 

جو بایدن به محمود عباس گفته است: تحقق خواسته های شما نیازمند معجزه عیسی مسیح است.

 

به گزارش عصرایران به نقل از رسانه های فلسطینی، "جورج نول" رئیس دفتر امور فلسطین در دولت امریکا در گفتگو با شماری از خبرنگاران فلسطینی در شهر رام الله بخش هایی از دیدار اخیر جو بایدن رئیس جمهور امریکا و محمود عباس رئیس دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان) را علنی کرد.

 

او توضیح داد جو بایدن در واکنش به فهرست خواسته های تشکیلات خودگردان گفت تحقق این خواسته ها نیازمند عیسی مسیح معجزه گر است که آنها محقق کند. محمود عباس در دیدار جو بایدن فهرست طولانی از خواسته ها را به وی ارائه کرد. بایدن هم در واکنش به این خواسته ها گفت این خواسته ها نیازمند عیسی مسیح، سازنده معجزه هاست تا آنها را محقق کند.

 

این مقام امریکایی هم اکنون وظایف کنسول امریکا در فلسطین را انجام می دهد.

  

 دیدار محمود عباس رئیس دولت فلسطین و جو بایدن رئیس جمهور امریکا در مقر ریاست دولت فلسطین در شهر بیت لحم در کرانه باختری  

  جو بایدن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

وی افزود: جو بایدن رئیس جمهور امریکا در سفر به فلسطین، هم‌احساسی و همدردی بزرگی با فلسطینی ها داشت. او رنج آنها ناشی از اشغالگری اسرائیل را احساس کرد اما درباره آن چیزهایی که دولت امریکا می تواند برای فشار بر اسرائیل برای پایان دادن به این اشغال انجام دهد محدودیت هایی وجود دارد.

 

او ادامه داد: امریکا ضداشغال و ضد شهرک سازی است اما کسی فکر می کند امریکا می تواند گوشی تلفن را بردارد و از اسرائیل بخواهد این کار یا آن کار را انجام دهد من امیدوارم ای کاش این گونه بود اما این گونه نیست.

 

این مقام امریکایی گفت: جو بایدن در دیدارهای خصوصی و عمومی با محمود عباس همدردی و هم احساسی عمیق خود را با ملت فلسطین و رنج هایش اعلام کرد. بایدن همچنین به رنج های ملت ایرلند تحت اشغال بریتانیا اشاره کرد چرا که بایدن، ایرلندی تبار است. او به این مثال به عنوان نمونه ای از ایمان خود برای ضرورت فعالیت با هدف پایان دادن به اشغال اسرائیل صحبت کرد؛ همانطور که اشغال بریتانیا پایان یافت. بایدن بر اهمیت کرامت ملت فلسطین تاکید کرد.

 

روز جمعه هفته گذشته، جو بایدن رئیس جمهور امریکا که به اسرائیل سفر کرده بود از شهر قدس به شهر بیت لحم در کرانه باختری (بخش غربی رود اردن) سفر چند ساعته ای داشت.

 

او در این سفر، با محمود عباس رئیس دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان) دیدار و گفتگو کرد.

 

دولت فلسطین امیدوار است جو بایدن به وعده خود درباره بازگشایی کنسولگری امریکا برای فلسطینی ها در قدس شرقی عمل کند.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا این کنسولگری را در سال 2019 بست. اسرائیل مخالف شدید بازگشایی این کنسولگری است.

 

بایدن برای دهها سال به صورت علنی، بخش غربی شهر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناخت اما بعد از ورود به کاخ سفید گفت که از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت امریکا به شهر قدس و به رسمیت شناختن کل شهر قدس به عنوان بخشی از اسرائیل و پایتخت اسرائیل، عقب نشینی نمی کند.

 

 سازمان ملل متحد، کشورهای اروپایی و دولت امریکا (تا قبل از ترامپ)، مناطق خارج از مرزهای 1967 اسرائیل را مناطق تحت اشغال اسرائیل می دانند. این مناطق شامل بخش شرقی شهر قدس (اورشلیم/ بیت المقدس)، کرانه باختری و غزه هستند.

 

همچنین شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری و قدس شرقی را نیز اشغالگری می دانند و تایید نمی کنند.

 

علاوه بر این، شهر قدس را به طور کامل متعلق به اسرائیل نمی دانند. حضور اسرائیل در بخش شرقی شهر قدس را اشغال می دانند ولی درباره مالکیت بخش غربی شهر قدس، سخنی نمی گویند. ترامپ برخلاف این رویه، کل شهر قدس را متعلق به اسرائیل دانست و سفارت امریکا را به شهر قدس منتقل کرد.

 

ترامپ همچنین کنسولگری امریکا در قدس شرقی را نیز تعطیل و ساختمان آن را به سفارت امریکا تبدیل کرد.

 

این کنسولگری زیرنظر سفارت امریکا در تل آویو نبود بلکه به طور مستقیم زیرنظر وزارت خارجه امریکا اداره می شد و به امور فلسطینی ها و ارتباط با دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان) می پرداخت.

 

  جو بایدن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------