آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

برکناری مقام ارشد بحرین به دلیل خودداری از دست دادن با سفیر اسرائیل



 برکناری مقام ارشد بحرین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
برکناری شیخه می از ریاست سازمان میراث فرهنگی زمانی صورت گرفت که او در سفر رسمی به کشورهای بالکان بود. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی بحرین به دلیل مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل، برکنار شد.

  

به گزارش عصرایران، پادشاه بحرین (شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه) در حکمی رئیس سازمان میراث فرهنگی را تغییر داد. منابع سیاسی و رسانه ای می گویند دلیل این برکناری، مخالفت رئیس سابق با عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل است.

 

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی یعنی خانم شیخه "می بنت محمد آل خلیفه" از اعضای خانواده حاکم و پادشاهی بحرین (آل خلیفه) بود.

 

بسیاری از رسانه های عربی تیتر زده اند "اسرائیل باعث برکناری مقام ارشد بحرینی شد".

او وزیر سابق اطلاع رسانی و فرهنگ بحرین است. شیخه می برای بیش از 20 سال در زمینه رسانه، اطلاع رسانی، فرهنگ و میراث فرهنگی در عالی ترین سطح فعالیت کرده بود.

شارژ کارتریج تضمینی، برای اولین بار در ایران

 

شیخه می بنت محمد آل خلیفه رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی بحرین

 برکناری مقام ارشد بحرین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

سایت خبری "الرای الیوم" در لندن در این باره نوشت: "شیخه می" همیشه یک شخصیت اختلاف برانگیز در بحرین بود. عضویت در خانواده حاکم این قدرت را به او داد که با وزیرانی که زیرمجموعه آنها کار می کرد مخالفت کند.

 

رسانه ها می گویند در 26 خرداد 1401 ( 16 ژوئن 2022) سفیر امریکا در منامه برای درگذشت مادرش، در خانه اش مراسم برگزاری کرده بود و برخی سفرا و مسوولین نیز حضور داشتند که از جمله می توان به سفیر اسرائیل در بحرین (ایتان نائیه) و "شیخه می بنت محمد" رئیس سازمان میراث فرهنگی بحرین اشاره کرد.

 

در مراسم، حاضران باهم دست می دادند. وقتی شیخه می به سفیر اسرائیل رسید به او اطلاع دادند که طرف مقابل، سفیر اسرائیل در منامه است. در این هنگام، او دست خود را پس کشید و از دست دادن با سفیر اسرائیل خودداری کرد و از خانه سفیر امریکا خارج شد. وی همچنین از سفارت امریکا خواست هیچ عکسی از حضور او در مراسم منتشر نکند.

 

قبل از این هم شیخه می با یهودی سازی برخی مناطق قدیمی پایتتخت (منامه) شامل منطقه "باب البحرین" و خیابان "المتنبی" تا کنیسه یهودیان در خیابان "صعصعه بن صوحان" مخالفت کرده بود.

 

وی همچنین با سرمایه گذاری سرمایه گذاران یهودی امریکایی برای ایجاد محله یهودی در منطقه باب البحرین تا کنیسه یهودیان در پایتخت بحرین مخالفت کرده بود.

 

دیدار وزیر خارجه وقت اسرائیل (یائیر لاپید ) با پادشاه بحرین (شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه) در منامه - آرشیو

 برکناری مقام ارشد بحرین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

علاوه بر این، مرکز زیرنظر شیخه می (مرکز شیخ ابراهیم) در سال گذشته میلادی میزبان مورخ و مفکر یهودی "ایلان بابیه" بود که در سخنرانی اش راه حل آینده برای مسئله فلسطین را "لغو استعمار شهرک سازی و نژادپرستانه صهیونیستی علیه فلسطینی ها" دانست. برگزاری این برنامه به عنوان مخالفت با روند عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل تعبیر شد.

 

برکناری شیخه می از ریاست سازمان میراث فرهنگی زمانی صورت گرفت که او در سفر رسمی به کشورهای بالکان بود.

 

او در واکنش، با انتشار تویتی از افرادی که از او اعلام حمایت کرده و با وی اعلام همبستگی کرده بودند تشکر کرد.

 

 برکناری مقام ارشد بحرین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

شماری از فعالان مجازی و شخصیت ها در بحرین و فلسطین و دیگر کشورها از شیخه می حمایت کردند. "ایهاب بسیسو" وزیر فرهنگ سابق فلسطین با انتشار متنی در فیسبوک از مخالفت این مقام ارشد بحرینی با عادی سازی روابط با اسرائیل تجلیل کرد.

 

دو سال قبل بحرین و اسرائیل از عادی سازی روابط خبردادند. براساس این توافق، منامه و تل آویو یکدیگر را به رسمیت شناختند و برای یکدیگر سفیر اعزام کردند. بحرین و اسرائیل در دو سال اخیر از همکاری های نزدیک در سایر حوزه ها ازجمله نظامی – امنیتی خبر دادند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------