حمله مجدد روسیه به کی‌یف/ پوتین به غرب هشدار داد



حمله  روسیه به کی‌یف ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
گزارش ها حاکی است روسیه برای نخستین‌بار در بیش از یک ماه گذشته بار دیگر کی‌یف را هدف حملات موشکی قرار داده و به غرب هشدار داده در صورت ارسال موشک های با برد بیشتر به اوکراین، مناطق جدید این کشور نیز هدف قرار می گیرند. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه برای نخستین بار در بیش از یک ماه گذشته کی‌یف را بار دیگر هدف حملات موشکی قرار داده است. همزمان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه هشدار داده است چنانچه کشورهای غربی موشک های با برد بیشتر در اختیار اوکراین قرار دهند، به اهداف جدیدی در این کشور حمله می کند.

 

گزارش ها نشان می دهد که تاکنون یک نفر در حملات به کی‌یف زخمی و در بیمارستان بستری شده است. گفته می شود پس از حملات اخیر ارتش روسیه به کی‌یف دودی تیره از کیلومترها آن سوتر هم قابل رویت است و اوکراین این امر را ناشی از اصابت موشک به بخش تعمیرات ریل قطار باری اعلام کرده، اما مسکو آن را ناشی از اصابت موشک های خود به تانک هایی خوانده که از اروپا به اوکراین ارسال شده است.

 

رئیس راه‌آهن اوکراین تایید کرده که چهار موشک به تاسیسات تعمیر واگن ریلی در شرق کی‌یف اصابت و در عین حال تاکید کرده است که هیچ سخت‌افزار نظامی در این مکان وجود ندارد.

 

همزمان «میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین در توییتی نوشت: حملات موشکی به کی‌یف تنها با یک هدف انجام شده و آن کشتار هر چه بیشتر است.

 

بخش انرژی اتمی اوکراین هم اعلام کرده است که یک موشک کروز روسی در ارتفاع بسیار پایین بر فراز دومین نیروگاه هسته ای این کشور پرواز کرده است.

 

حمله روز گذشته نیروهای روسیه به کی‌یف نخستین حمله بزرگ به پایتخت این کشور از اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) به این سو بشمار می رود که سبب کشته شدن یک خبرنگار شد.

 

روسیه به تازگی بر خطوط مقدم در شرق و جنوب اوکراین متمرکز شده و گاهی اوقات به نقاط دیگر هم حمله می کند؛ حملاتی که آن را کارزاری با هدف تخریب زیرساخت های نظامی اوکراین و ممانعت از ارسال تسلیحات غربی دانسته است.

 

در پی حملات جدید به کی‌یف، خبرگزاری های روسیه گزارش دادند که پوتین به غرب هشدار داد چنانچه آمریکا موشک های دوربرد در اختیار اوکراین قرار دهد، روسیه به اهداف جدیدی حمله خواهد کرد.

 

واشنگتن هفته گذشته اعلام کرد که سامانه های موشکی جدید و پیشرفته میان برد را به اوکراین می فرستد.

 

پوتین در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی روسیه گفت موشک هایی که واشنگتن تاکنون به اوکراین وعده داده با تسلیحات دوران شوروی قابل مقایسه است.

 

وی افزود: اگر واشنگتن موشک‌های با برد طولانی تر در اختیار اوکراین قرار دهد، ما به اهدافی که هنوز مورد اصابت قرار نگرفته‌، حمله خواهیم کرد. وی در عین حال تاثیر هواپیماهای بدون سرنشین غربی را رد کرد و گفت که درهم شکستن این پهپادها برای روسیه مانند سرگرمی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------