آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

پوتین: اوکراین توسط اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد | مدودف: ناتو به دنبال نابودی روسیه است



جنگ اوکراین و روسیه ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولادیمیر پوتین اعلام کرد اوکراین در نقشه وجود نداشت و این مقامات اتحاد جماهیر شوروی در مسکو بودند که دولتی به نام اوکراین را در قلمرو امپراتوری روسیه تشکیل دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با والری زورکین، رئیس دادگاه قانون اساسی بیان شد که نقشه فرانسوی مربوط به قرن هفدهم را به رئیس جمهوری تحویل داد. این نقشه سرزمین‌هایی که بخشی از روسیه تزاری، قفقاز و مشترک المنافع لهستان-لیتوانی بودند را نشان می داد. به طور مشخص نشان می‌داد که اوکراین هیچ وجود خارجی در این نقشه ندارد.

 

رئیس دادگاه قانون اساسی روسیه به رئیس جمهوری این کشور رونوشتی از نقشه‌ای که در نیمه قرن هفدهم در دوران لودویک چهاردهم پادشاه فرانسه ترسیم شده بود را نشان داد. وی این نکته را خاطرنشان کرد که اوکراین در آن دیده نمی‌شود.

 

ولادیمیر پوتین اعلام کرد که هیچ اوکراینی تا پیش از ایجاد جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین در تاریخ بشریت وجود نداشته است.

 

پوتین در حالی که به این نقشه کمیاب نگاه می‌کرد، گفت: "دولت شوروی، جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین را تأسیس کرد و این مشخص است. قبل از آن در تاریخ بشریت اوکراین وجود نداشت."

 

مقامات شوروی در ۳۰ دسامبر ۱۹۲۲ در چارچوب نظام اداری جدید این کشور پس از انقلاب سوسیالیستی روسیه در سال ۱۹۱۷، تشکیل جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین را در قلمرو امپراتوری روسیه اعلام کردند.

 

زورکین با تاکید بر تعداد زیادی گمانه زنی در خصوص تاریخ اوکراین اظهار کرد: "چرا من این را آوردم؟ در آن اوکراین وجود ندارد".

 

پوتین نیز خاطرنشان کرد که قلمرو اوکراین معاصر هیچ زمانی در ترکیب مشترک المنافع لهستان- لیتوانی قرار نداشته و بعدها زیر مجموعه تزار مسکو شده است.

 

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: "بعد از انقلاب اکتبر، تشکل‌های شبه دولتی شروع به شکل گیری کردند و دولت شوروی اوکراین شوروی را ایجاد کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه در آغاز سال گذشته میلادی نیز اعلام کرده بود که اوکراین امروز را می‌توان با پایه و اساس کامل "اوکراین ولادیمیر ایلیچ لنین" نامید، زیرا که وی معمار و بنیانگذار آن بود که این مطلب توسط اسناد موجود در مرکز اسناد تایید می‌شود.

 

مدودف: ناتو به دنبال نابودی روسیه است 

تهران- ایرنا- دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که ناتو با جنگ نیابتی در اوکراین به دنبال نابودی روسیه است.

 

جنگ اوکراین و روسیه ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، مدودف در اظهاراتی با تاکید براینکه ناتو همچنان سرسختانه از پذیرش این واقعیت امتناع می‌ورزد که سناریوی کنونی که در آن به جنگ نیابتی علیه روسیه در اوکراین دامن می‌زند، دنیا را در معرض خطر یک آخرالزمان هسته‌ای قرار داده است، افزود: در غیر این صورت، واشنگتن و متحدانش در ناتو چنین تسلیحات خطرناکی را به رژیم اوکراین نمی‌رسانند.

 

رئیس جمهور سابق روسیه خاطرنشان کرد: بنابراین آنها در ظاهر معتقدند که یک درگیری هسته‌ای یا آخرالزمان هسته‌ای هرگز امکان‌پذیر نیست اما اشتباه می‌کنند چرا که در برخی موارد، وقایع می‌توانند سناریویی کاملاً غیرقابل پیش‌بینی را رقم بزنند و مسئولیت هر اتفاق احتمالی، کاملا بر عهده اتحاد آتلانتیک شمالی است.

 

نقطه بدون بازگشت 

مدودف در ادامه با بررسی میزان محموله‌های تسلیحاتی که قبلاً برای حمایت از کی‌یف فرستاده شده است، از جمله آخرین تصمیم لندن برای انتقال موشک‌های دوربرد طوفان سایه به اوکراین، تاکید کرد: تعیین اینکه آیا وضعیت همین حالا هم از نقطه بدون بازگشت گذشته است یا خیر، دشوار است.

 

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: هیچ‌کس نمی‌داند که اوضاع به چه سمتی پیش خواهد رفت و خطر اصلی در همین نکته نهفته است، زیرا به محض اینکه سلاحی تحویل داده می‌شود، عکس‌العمل مقامات اوکراین این است که ما به سلاح‌های بیشتری نیاز داریم.

 

وی افزود: کی‌یف به متحدان خود اصرار کرد که موشک‌های دوربرد در اختیارش قرار دهند، بعد از آن موضوع جت‌های جنگنده اف-۱۶ را پیش کشید و به آنها گفت که در صورت دریافت این جنگنده‌ها، اوضاع بر وفق مرادش خواهد شد اما نکته اینجاست که اوضاع هیچ وقت بر وفق مراد کی‌یف نخواهد شد و هیچ اتفاق خوبی برای اوکراین رخ نخواهد داد چرا که مسکو نیز متناسب با هر سلاح جدیدی که کی‌یف از متحدانش دریافت کند، مقابله خواهد کرد و این روند به استفاده بیشتر و بیشتر از سلاح‌های مرگبار خواهد انجامید.

 

غرب می‌خواهد روسیه را نابود کند 

مدودف در ادامه اظهار کرد: هیچ‌کس در میان اعضای اتحادی که در غرب با هدف جنگ نیابتی بر علیه روسیه برای پیشتیبانی از کی‌یف تشکیل شده وجود ندارد که روسیه بتواند با وی برای فرو نشاندن آتش جنگ در اوکراین مذاکره کند زیرا واشنگتن و متحدانش در ناتو نه در پی صلح بلکه خواهان جنگ هستند و به هر طریق ممکن تلاش می‌کنند تا به کشور ما تجاوز کنند.

 

رئیس جمهور سابق روسیه تاکید کرد: واشنگتن در حالی که شعله‌های آتش درگیری اوکراین را شعله‌ور می‌کند، به دنبال هدف نهایی خود برای نابودی فدراسیون روسیه است یا اینکه حداقل بتواند مسکو را مهار کند.

 

وی افزود: آنها همین کار را در رابطه با چین هم انجام می‌دهند اما در مورد روسیه ما به آنها اجازه نمی‌دهیم تا آنها به هدف نهایی خود برای نابودی کشور ما دست پیدا کنند.

 

مدودف در ادامه با نگاهی به خرابکاری‌ها و تروریسمی که جنگ نیابتی ناتو در اوکراین مملو از آن بوده است، خاطرنشان کرد: ایالات متحده باید تمام آسیب‌ها و ویرانی‌هایی را که در آنها نقش داشته است، مثل بمب‌گذاری نورد استریم را جبران کند.

 

وی خاطرنشان کرد: سیمور هرش روزنامه‌نگار کهنه‌کار تحقیقاتی ایالات متحده چندی بعد از وقوع انفجار در نورد استریم، نقش مستقیم ایالات متحده در این اقدام خرابکارانه و تروریستی را فاش کرد اما اقدامات آمریکا بسیار فراتر از عملیات خرابکارانه در نورد استریم بود.

 

رئیس جمهور سابق روسیه با تاکید بر اینکه تا به حال تسلیحات ارسالی ناتو به ارزش میلیاردها دلار در استان دونباس اوکراین منهدم شده است، خطاب به متحدان کی‌یف گفت: هزینه کردن منابع مالی در راه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را متوقف کنید یا حداقل این منابع مالی را برای بازسازی مناطقی مانند باخموت، ماریوپل و بسیاری از مناطق دیگر اوکراین که با کمک و حمایت شما ویران شده‌اند، اختصاص دهید.

 

به نوشته اسپوتنیک در سپتامبر گذشته، سه خط از چهار خط شبکه خط لوله نورد استریم که از روسیه به آلمان در امتداد کف دریای بالتیک امتداد دارد، در یک حمله خرابکارانه در مقیاس بزرگ آسیب دیدند که تأثیر اقتصادی بلندمدت آن بر اروپا صدها میلیارد دلار برآورد می‌شود.

 

کرملین: هیچ پیش‌زمینه‌ای برای تحقق روند صلح مشاهده نمی‌کنیم 

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: صحبت درباره راه‌حل مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به مناقشه اوکراین خیلی زود است زیرا در حال حاضر هیچ پیش‌زمینه‌ای برای تحقق این سناریو مشاهده نمی‌کنیم.

 

جنگ اوکراین و روسیه ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، پسکوف در پاسخ به این پرسش که کدام یک از طرح‌های آشتی مختلف ارائه شده توسط کشورهای ثالث برای روسیه ارجحیت دارد و آیا مسکو طرح صلح خاص خود را دارد یا خیر؟، افزود: خیلی زود است که در مورد صلح صحبت کنیم چرا که هیچ پیش‌زمینه‌ای برای تحقق روند صلح مشاهده نمی‌کنیم و ظاهراً مقامات اوکراین هنوز مانند گذشته فقط بر خواسته‌های خود تاکید می‌کنند و هیچ اراده‌ای برای صلح در میان آنها مشاهده نمی‌شود.

 

سخنگوی کرملین تاکید کرد: بنابراین عملیات ویژه نظامی هم از سوی روسیه همچنان ادامه خواهد یافت.

 

پسکوف در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا کرملین آماده مذاکره با کسی از دولت فعلی مستقر در کی‌یف است یا خیر؟، گفت: این امر به سختی امکان‌پذیر است زیرا مقامات اوکراین هرگونه مذاکره با روسیه را ممنوع کرده‌اند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------