سخنگوی طالبان: داعش در افغانستان نابود شده است



 سخنگوی طالبان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی طالبان افزایش تعداد اعضای داعش در افغانستان را به شدت رد کرد.

به گزارش  مهر، «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در حساب کاربری خود در توئیتر انتشار برخی خبرها درباره افزایش تعداد اعضای داعش در افغانستان را به شدت رد کرد.

 

مجاهد در این ارتباط گفت: تخمین زیاد شدن پدیده داعش در افغانستان نادرست و به دور از واقعیت است.

 

سخنگوی طالبان در ادامه همچنین افزود: ایجاد تشویش‌ها در رابطه با فتنه گره‌ای داعشی، تبلیغات برای این گروه می‌باشد که باید صورت نگیرد. امارت اسلامی و مردم افغانستان اجازه نمی‌دهند که داعش در کشور لانه ایجاد کند.

 

مجاهد این را نیز مورد تاکید قرار داده است که داعش در افغانستان نابود شده و این گروه در حال محو شدن است.

 

پیش از این نیز، انعام‌الله سمنگانی، یکی از سخنگویان گروه طالبان گفته بود که طالبان در مبارزه با پدیده داعش، موفق بوده و اینک «پدیده داعش در هیچ نقطه‌ای از افغانستان حضور علنی و فیزیکی ندارد.»

 

طالبان در آگوست ۲۰۲۱ در افغانستان قدرت را در دست گرفتند و از آن زمان ادعا دارند که امنیت را در این کشور کاملاً تأمین کرده‌اند.

 

با وجود ادعای تأمین امنیت کامل از سوی طالبان در افغانستان، اما حملات مقطعی گروه تروریستی داعش باعث ایجاد ناآرامی در داخل و خارج از این کشور شده است و عمده این حملات گروه‌های قومی و مذهبی از جمله شیعیان و هزاره‌های افغانستان در شهرهای غربی را هدف قرار می‌دهد.

 

پیشتر گفته شده بود که عبدالحسیب و حافظ سعید خان از سرکردگان داعش در زمان حکومت سابق در افغانستان توسط نیروهای افغانستانی کشته شده‌اند.

 

همچنین پس از دستگیری عبدالله اورکزی سومین سرکرده داعش در جنوب افغانستان در آوریل ۲۰۲۰، شهاب المهاجر جایگزین وی شد که این خبر از سوی رسانه‌های نزدیک به تروریست‌های داعش نیز تائید شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------