تصویب طرح ممنوعیت حمل سلاح توسط مجلس نمایندگان آمریکا



 تصویب طرح ممنوعیت حمل سلاح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت مالکیت و حمل سلاح‌های تهاجمی را تصویب کرد. 

به گزارش دانشجو، مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت مالکیت و حمل سلاح‌های تهاجمی را تصویب کرد. این طرح با ۲۱۷ رأی مثبت در برابر ۲۱۳ رأی مخالف تصویب شد. دو نماینده جمهوری‌خواه نیز به طرح ممنوعیت حمل سلاح رأی مثبت دادند. به صورت سنتی جمهوری‌خواهان از مالکیت و خرید و فروش آزاد و حمل حتی سلاح‌های تهاجمی دفاع می‌کنند و دموکرات‌ها خواستار ممنوعیت و اعمال محدودیت‌های بیشتر در مالکیت سلاح هستند.

 

در صورت تبدیل این طرح به قانون، هرگونه ساخت، فروش، انتقال یا مالکیت سلاح‌های نیمه‌خودکار جرم تلقی خواهد شد.«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان درباره تصویب این طرح گفت: تصویب این طرح گامی مهمی در مبارزه جاری ما علیه همه‌گیری کُشنده و مرگبارِ خشونت سلاح است. ملت ما در هراسی خاموش به چشم خود دیده‌اند که چگونه سلاح‌های تهاجمی در قتل‌وعامی پشت قتل‌عامی دیگر در مناطق مختلف کشور استفاده می‌شود.

 

وی همچنین افزود: نگران‌کننده و غم‌انگیزتر این است که بسیاری از این تیراندازی‌های کور بچه‌های ما در مدارس، در سینماها، در فروشگاه‌ها و در جای جای شهر هدف قرار داده‌اند.

 

همزمان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره تصویب این طرح مجلس نمایندگان، خطاب به مجلس سنای این کشور درخواست کرد برای تصویب این طرح هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

 

در بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا آمده است: اکثریت مردم آمریکا با چنین اقدامی (طرح مجلس نمایندگان) موافقت دارند. اگر سنا سریع‌تر اقدام کند و این طرح را روی میز من قرار دهد، تا عملی‌شدن و اجرای عینی آن، دست از مبارزه برنمی‌دارم.

 

طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای تبدیل به قانون باید در مجلس سنا نیز تصویب شود، و بعد از آن برای اجرا، رئیس‌جمهور آن را امضا می‌کند. از آنجایی که اکثریت مجلس سنا را جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهند، تبدیل این طرح به قانون با چالش‌های زیادی روبرو است.

 

اوایل تیرماه نیز مجلس نمایندگان و سنا طرحی را برای اعمال محدودیت در خریدوفروش سلاح در این کشور تصویب و در نهایت به قانون تبدیل شد. بر اساس این قانون جدید صرفاً تغییراتی اساسی در فرآیند خرید سلاح‌های گرم توسط افراد ۱۸ تا ۲۱ ساله، انجام داده است.

 

علی‌رغم اینکه گفته می‌شود این قانون محدودیت‌های ناچیزی در زمینه آزادی حمل سلاح اعمال کرده؛ این قانون مهمترین اقدام دولتمردان آمریکا پس از نزدیک به ۳۰ سال برای مقابله با بحران آزادی حمل سلاح و کشتارهای کور و دسته‌جمعی در این کشور است. قدرت و نفوذ لابی‌های کارخانجات تولید سلاح در لایه‌های قدرت آمریکا، از مهمترین دلیل انفعال در مقابل کشتارهای کور و بی‌توجهی به به‌روزرسانی قوانین حمل سلاح گرم است.

 

کنگره و سنای آمریکا این قانون را پس از کشتارهای اخیر در ایالت نیویورک و تگزاس تصویب کردند که دو نوجوان ۱۸ ساله به فاصله کمتر از دو هفته، با شلیک مستقیم افراد حاضر در سوپرمارکتی در شهر بوفالو و دانش‌آموزان یک مدرسه در تگزاس را به رگبار بستند و ۳۲ نفر را به قتل رساندند. این دو حادثه موجب اعتراض‌ها و تظاهرات گسترده در شهرهای آمریکا شد و مردم خواستار تغییر قوانین حمل سلاح شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------