آمادگی سازمان ملل برای تحقیق درباره بمباران زندان اسرای اوکراینی/مسکو: اتهامات کی‌یف بیهوده است



سازمان ملل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
در پی اتهام زنی‌های غرب و کی‌یف به مسکو درباره حمله به زندان اسرای اوکراینی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از کارشناسان سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ دعوت کرده تحقیقات در مورد حمله ادعایی مذکور را آغاز کنند. در مقابل سازمان ملل هم اعلام کرد برای آغاز تحقیقات آماده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از تاس، روز جمعه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی مدعی بمباران محل نگهداری اسرای جنگی اوکراین توسط روسیه در منطقه دونتسک شد و آن را "جنایت جنگی" خواند.

 

وی گفت: "امروز گزارش هایی درباره حمله به اولنیوکا در منطقه دونتسک شنیدم. این یک جنایت جنگی عمدی روسیه بود؛ قتل عمدی جمعی از اسرای جنگی اوکراینی که در آن بیش از ۵۰ نفر کشته شدند."

 

به دنبال این ادعا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای ضمن رد اتهامات وارد شده علیه این کشور اعلام کرد، مسکو به طور رسمی از کارشناسان سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ دعوت کرده تا در مورد حمله به مرکز اسرای اوکراینی در دونتسک تحقیقاتی عینی انجام دهند.

 

همزمان دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که تلاش‌های کی‌یف برای متهم کردن روسیه به حمله به بازداشتگاه زندانیان اوکراینی در شهر دونتسک "بیهوده" است.

 

پولیانسکی در توییتی نوشت: نازی‌های اوکراین تلاش‌های مداومی برای سرزنش روسیه درخصوص این جنایت انجام می‌دهند. اگر آنها باهوش‌تر بودند، از سلاحی غیر از موشک‌های آمریکایی هیمارس که واشنگتن در اختیار آنها قرار داده بود استفاده می‌کردند.

پاسخ سازمان ملل

 

پس از درخواست روسیه، فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل بر آمادگی این سازمان برای اعزام کارشناسان جهت بررسی جزئیات حمله به بازداشتگاه زندانیان اوکراینی در دونتسک، تاکید کرد.

 

وی گفت: در رابطه با فاجعه اخیر در زندان اسرای اوکراینی، ما آماده اعزام گروهی از کارشناسان هستیم که بتوانند با رضایت طرفین تحقیق کنند.

 

مسکو نیروهای کی‌یف را مقصر این حمله می‌داند. وزارت دفاع روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ایالات متحده را مسئول کامل این حمله دانسته و گفته که شخص زلنسکی، رژیم جنایتکار او و واشنگتن که از او حمایت می کند، مسئولیت همه امور سیاسی و جنایتکارانه را بر عهده دارند.

 

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ پیش از این اعلام کرد که به دنبال دسترسی به این مرکز بوده و پیشنهاد کمک به تخلیه مجروحان را داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------