آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

وزیر خارجه آمریکا، روسیه را متهم به سرقت غلات اوکراین کرد / هشدار زلنسکی درباره بحران غذا



 وزیر خارجه آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مسکو را متهم به سرقت غلات اوکراین با هدف فروش مجدد آنها و نیز ممانعت از صادرات کی‌یف کرد و مدعی شد که گزارش ها در این زمینه معتبر است. 

 آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی  در کنفرانسی با موضوع  مسائل امنیت غذایی ناشی از تهاجم به اوکراین در محل وزارت خارجه آمریکا  ادعا کرد گزارش‌های موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد روسیه صادرات غلات اوکراین را به سرقت می‌برد تا به نفع خود آنها را بفروشد.

 

بلینکن با بیان این ادعا که روسیه مشغول ذخیره و احتکار غلات است، تصریح کرد که جنگ اوکراین تاثیر مخربی بر امنیت غذایی جهان دارد زیرا اوکراین یکی از سبدهای نان جهان است.

 

وی بار دیگر ادعا کرد که نیروی دریایی روسیه مانع از خروج کشتی‌های حامل غلات از بندر اودسا در دریای سیاه شده اند تا از جهان برای حمایت از جنگ مسکو باج خواهی کند.

 

وزیر خارجه دولت بایدن مدعی شد: در حال حاضر محاصره دریایی از سوی روسیه در دریای سیاه مانع از صادرات محصولات اوکراینی به مقصدهای همیشگی خود می شود. حدود ۲۰ میلیون تن گندم در سیلوهای اودسا و در کشتی ها وجود دارد که به دلیل محاصره از سوی روسیه امکان ارسال آنها وجود ندارد.

 

زلنسکی: ذخایر غلات اوکراین به ۷۵ میلیون تن خواهد رسید

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هشدار داد که به دلیل محاصره روسیه، تا پاییز امسال ذخایر غلات در انبارهای این کشور به ۷۵ میلیون تن خواهد رسید.

 

 وزیر خارجه آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایرنا از الجزیره، زلنسکی دوشنبه شب با تاکید بر ضرورت باز شدن محاصره های ایجاد شده توسط روسیه، خواستار دریافت تسلیحات ضد کشتی برای تضمین امنیت عبور صادرات شد.

 

رییس جمهوری اوکراین افزود که کی یف با انگلیس و ترکیه درباره طرح کمک دریایی از یک کشور ثالث که تضمین کننده عبور صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه تحت تسلط روسیه است، گفت وگو کرده است.

 

زلنسکی می گوید؛ اگر به اوکراین در رفع محاصره بنادر و صادرات دوباره کمک نشود، بحران جهانی انرژی با بحران غذا جایگزین خواهد شد.

 

«توافق ترکیه و اوکراین با روسیه» برای صادرات غلات از بندر اودسا

روزنامه «ایزوستیا» چاپ روسیه با استناد به اظهارات مقامات دولتی این کشور می‌گوید که کرملین به ترکیه و اوکراین اجازه داده است تا از بندر اودسا غلات صادر کنند.

 

این بندر راهبردی اوکراین ماه‌هاست که در محاصره روسیه است و مسکو مانع صادرات میلیون‌ها تن غله، بویژه گندم اوکراین، به بازارهای بین‌المللی شده است.

 

این گزارش می‌افزاید کشتی‌های حامل غلات اوکراین تا آب‌های تحت کنترل ترکیه توسط ناوهای جنگی این کشور اسکورت خواهد شد.

 

روزنامه دیلی صباح ترکیه گزارش داده که این تصمیم در راستای جلوگیری از تاثیر جنگ اوکراین بر افزایش قیمت مواد غذایی در جهان گرفته شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------