آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

نگرانی مجدد آمریکا درباره عملیات احتمالی ترکیه در سوریه/آکار: هرچه لازم باشد انجام می‌دهیم



 آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
همزمان با ابراز نگرانی آمریکا درباره عملیات قریب الوقوع ترکیه در شمال سوریه، وزیر دفاع ترکیه گفت کشورش در زمان مناسب، آنچه لازم باشد را علیه تروریست ها در شمال سوریه انجام خواهد داد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه شنبه گفت که موضع واشنگتن در قبال تهدید ترکیه مبنی بر آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه ثابت است.

 

پرایس گفت: "ما همواره تأکید کرده‌ایم که عمیقاً نگران بحث‌ها در مورد تشدید فعالیت‌های نظامی در شمال سوریه و به ویژه تأثیر آن بر غیرنظامیان هستیم".

 

وی افزود: ما همواره خواهان حفظ خطوط آتش بس موجود هستیم و هرگونه تشدید تنش را که از این خطوط تجاوز کند محکوم می‌کنیم.

 

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا ادامه داد: احترام همه طرف‌ها به مناطق آتش‌بس برای ارتقای ثبات در سوریه و تلاش در جهت حل سیاسی درگیری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. هرگونه تشدید جدیدی فراتر از خطوط آتش بس فعلی، نه تنها برای تلاش‌های جمعی در مقابله با داعش، بلکه برای تلاش جهت تقویت ثبات سیاسی در داخل سوریه، شکست پرهزینه‌ای خواهد بود.

 

در مقابل خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از نشست هیئت دولت به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه توضیح داد که عملیات نظامی ترکیه، با شفافیت و مطابق با قوانین بین المللی انجام می‌شود.

 

آکار افزود که ترکیه به دنبال حفاظت از شهروندان خود و مرزهایش است.

 

وزیر دفاع ترکیه مجددا تاکید کرد که آنکارا اجازه نخواهد داد گذرگاهی تروریستی در نزدیکی مرزهای جنوبی‌اش باشد و گفت که عملیات نظامی سابق نیروهای ترکیه در شمال سوریه با هدف از بین بردن گذرگاه های تروریستی انجام شدند.

 

وی در ادامه گفت: "مبارزه با تروریسم را با قاطعیت تمام ادامه می‌دهیم و به تمامیت ارضی کشورهای همسایه به ویژه سوریه و عراق احترام می‌گذاریم و چشم طمع به اراضی هیچ کشوری نداریم."

 

وی تاکید کرد که ترکیه فقط به دنبال مبارزه با تروریسم است و کردها و عرب‌ها برادران ملت ترکیه هستند.

 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اواخر ماه مه گفته بود که کشورش به دنبال ایجاد منطقه "امن" در عمق ۳۰ کیلومتری شمال سوریه و پاکسازی مناطق تل رفعت و منبج از تروریست‌ها است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------