رئیس جمهور لهستان مذاکره با پوتین را همچون "مذاکره با هیتلر در زمان جنگ جهانی دوم" خواند



رئیس جمهور لهستان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور لهستان به رهبران فرانسه و آلمان از بابت داشتن گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمله کرده و گفت که این همچون "گفتگو کردن با آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، هر دو از زمانی که روسیه حمله اش به اوکراین را آغاز کرد، با پوتین گفتگوی های تلفنی جداگانه داشته اند و ماکرون در این ارتباط به ویژه با صحبت از اینکه روسیه نباید "تحقیر" شود تا شانس حصول یک راه حل دیپلماتک حفظ گردد، خشم اوکراین را برانگیخت.

 

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان، در مصاحبه‌ای با نشریه بیلد آلمان گفت که چنین بحث‌هایی فقط به یک جنگ غیرقانونی در اوکراین مشروعیت می بخشد.

 

آندژی دودا عنوان کرد: "آیا کسی در طول جنگ جهانی دوم با آدولف هیتلر اینگونه صحبت کرده است؟ آیا کسی از این صحبت کرد که آدولف هیتلر باید وجهه خود را حفظ کند و ما باید به گونه ای پیش برویم که برای آدولف هیتلر تحقیرآمیز نباشد؟ من چنین صحبتهایی نشنیده ام".

 

طبق اعلام کاخ الیزه، ماکرون و شولتس در گفتگوی تلفنی مشترک با پوتین در ۲۸ مه از وی خواستند نیروی اوکراینی اسیر شده در کارخانه فولاد آزوفستال ماریوپل را آزاد و مستقیماً با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین صحبت کند.

 

ایتالیا و مجارستان از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که صریحاً خواستار آتش‌بس در اوکراین و مذاکرات صلح با روسیه شود و به این ترتیب خود را در تعارض با سایر کشورهای عضو این اتحادیه مانند لهستانی که مصمم به اتخاذ موضع سختگیرانه در قبال مسکو است قرار داده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------