یک زن وزیر خارجه کره شمالی شد | دستور کار جدید کیم جونگ اون



  کره شمالی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
برای اولین بار در کره شمالی، یک زن وزیر خارجه این کشور شد.

 به گزارش عصرایران، نام این زن "چوی سون هوی" است و قبلا معاون وزیر خارجه بود.

 

این خبر توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام شد.

 

این انتصاب در حالی است که کره شمالی مشغول آزمایش های موشکی است و روابط پرتنشی را با کشورهای ژاپن و کره جنوبی و آمریکا تجربه می کند. همچنین مذاکرات کره شمالی با امریکا درباره خلع سلاح اتمی نیز به بن رسیده و متوقف شده است.

  کره شمالی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

این انتخاب در نشست حزب حاکم به ریاست کیم جونگ اون رهبر کره شمالی انجام شد.

  کره شمالی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

او جایگزین "ری سون گوون" می شود که از نظامیان سابق و تندرو بود که مذاکرات با کره شمالی را رهبری کرد.

 

خبرگزاری فرانسه در توصیف وزیرخارجه جدید کره شمالی نوشت: "چوی" دیپلماتی است که زبان انگلیسی می داند و در مذاکرات هسته ای با امریکا، مشاور نزدیک کیم (رهبر کره شمالی) بود. او همچنین در دیدارها با دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت امریکا، کیم را همراهی می کرد.

  کره شمالی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

علاوه بر این، چوی در شب شکست مذاکرات سران کره شمالی و امریکا در هانووی ویتنام در سال ۲۰۱۹ در اقدامی نادر با خبرنگاران نشست پرسش و پاسخ برگزار کرد و مسوولیت شکست را برعهده امریکا گذاشت. او گفته بود معتقدم امریکا با رد پیشنهادات ما، فرصت طلایی را از دست داد.

 

دستور کار جدید کیم جونگ اون | اصل نظامی قدرت برای قدرت و توسعه توان اتمی

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی ضمن انتصاب وزیر امور خارجه جدید، بر اصول تغییر ناپذیر «قدرت برای قدرت» و «رقابت رو در رو» برای دفاع از حاکمیت کشورش در مقابل تهدیدات تاکید کرد.

  کره شمالی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در نشست حزب حاکم ضمن انتصاب سون هوی چوئه، به عنوان اولین وزیر خارجه زن گفت: «حق دفاع از خود، موضوع دفاع از حاکمیت است. یک بار دیگر اصول مبارزه تغییر ناپذیر قدرت برای قدرت و رقابت رو در رو حزب را روشن می‌کند.»

 

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، نشست عمومی کمیته مرکزی حزب کارگران کره اعلام کرده که کیم جونگ اون، اهدافی را برای تقویت قدرت نظامی و تحقیقات دفاعی کشور به منظور حفاظت از حقوق حاکمیت کره شمالی اعلام کرده است.

 

همزمان با این نشست حزب حاکم به رهبری کیم جونگ اون، ایالات متحده در ماه جاری درخصوص آماده شدن کره‌شمالی برای انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای خود هشدار داده و می‌گوید در صورت تحقق این امر مجددا برای تحریم‌های سازمان ملل متحد فشار خواهد آورد.

 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه گفت که واشنگتن، ادامه آزمایش هسته‌ای احتمالی کره شمالی را بسیار از نزدیک زیر نظر دارد.

 

وندی شرمن معاون وزیرخارجه نیز درخصوص عواقب آزمایش  بمب هسته‌ای هشدار داده و گفته است با واکنش روشن و قاطعی همراه خواهد بود.

 

لی جونگ سوپ وزیر دفاع کره جنوبی و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز شنبه فعالیت‌های نظامی مداوم کره شمالی و آمادگی برای آزمایش هسته‌ای را محکوم کردند و آن را تحریک آمیز و غیرقابل قبول خواندند.

 

آستین و جونگ سوپ در حاشیه یک کنفرانس امنیتی در سنگاپور با یکدیگر بر سر گسترش دامنه و مقیاس مانورهای ترکیبی و مشترک دو کشور توافق کردند. این توافق نیز مطابق توافق سران دو کشور به منظور حفظ بازدارندگی پایدار و آمادگی ثابت است.

 

در همین زمینه وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «لوید آستین تأکید کرد که تعهد ایالات متحده به دفاع از (کره جنوبی) مستحکم است و زیربنای طیف کاملی از قابلیت‌های ایالات متحده از جمله هسته‌ای است.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------