کاخ سفید: موضع بایدن در قبال اوکراین تغییری نکرده است



 بایدن  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی کاخ سفید گفت که موضع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در قبال اوضاع اوکراین تغییری نکرده و واشنگتن به حمایت از اوکراین تا زمانی که ضروری باشد ادامه خواهد داد. 

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، کاخ سفید بر عدم تغییر موضع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در قبال اوکراین پس از اظهارات وی پیرامون امکان مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد.

 

بر اساس این گزارش، کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه طی نشستی خبری در واکنش به پرسش‌ها در این خصوص گفت: خیر، موضع وی تغییری نکرده است.

 

سخنگوی کاخ سفید افزود: رئیس جمهور به وضوح تاکید کرد که هیچ تصمیمی درباره اوکراین بدون مشارکت خود این کشور صورت نخواهد گرفت. رئیس جمهور همچنین گفت که تصمیمی برای دیدار با پوتین ندارد چرا که آنها هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی برای پایان دادن به نزاع از خود نشان ندادند.

 

ژان پیر همچنین گفت که واشنگتن به حمایت از اوکراین تا زمانی که این کار ضروری باشد ادامه خواهد داد.

 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه گفته بود که برنامه‌ای برای مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ندارد اما اگر روسیه گام‌هایی را برای پایان دادن به نزاع در اوکراین اتخاذ نماید برای این کار آماده است.

 

یک روز پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که آماده است تا در صورت تمایل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، برای پایان دادن به جنگ اوکراین با روسیه مذاکره کند، کرملین اعلام کرد که مسکو همواره آماده مذاکره بوده اما به شرطی که غرب درخواست‌های روسیه را قبول کند.

 

بایدن از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) هرگز به طور مستقیم با پوتین صحبت نکرده و رئیس جمهور روسیه را «قصابی» خطاب کرده که «نباید در قدرت بماند.»

 

و حالا پس از بیش از ۹ ماه از جنگ اوکراین و در حالی که زمستان پنجه خود را تیز و تیزتر می‌کند، کشورهای غربی در بحبوحه دست و پنجه نرم کردن اوکراین با حملات موشکی و پهپادی روسیه به زیرساخت‌های حیاتی کی‌یف، در تلاشند تا کمک به اوکراین را افزایش دهند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------