بیماری پوتین چقدر بدخیم است؟



 بیماری پوتین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
والری سولوی، تحلیلگر سیاسی مدعی شده که پوتین از چندین بیماری جدی از جمله سرطان، پارکینسیون و اختلال اسکیزوفرنی رنج می‌برد. سولوی معتقد است که سلامتی پوتین به طور چشمگیری رو به وخامت بوده است. او معتقد است که وضعیت پزشکی پوتین بر قضاوت و تصمیم گیری او در مورد جنگ اوکراین تاثیرگذار بوده است. 

ولادیمیر پوتین مدت‌هاست به وجهه شناخته شده خود به عنوان "مردی قوی" افتخار می‌کند، اما تغییر چشمگیر در ظاهر او در چند سال گذشته باعث ایجاد گمانه زنی‌هایی شده مبنی بر آن که او ممکن است از یک بیماری شدید در رنج و عذاب باشد.

 

به گزارش فرارو به نقل از سان، حضور عمومی او در طول حمله به اوکراین نشان می‌دهد که به سختی نفس می‌کشد، خسته به نظر می‌رسد و به سختی و با تغییر جهت راه می‌رود. همین موضوع باعث گمانه‌زنی‌هایی در این باره شده که او ممکن است در روز‌های پایانی قرارگیری در منصب ریاست جمهوری قرار داشته باشد.

 

در هفته جاری مشخص شد که پوتین بر روی زمین افتاده و ظاهراً محافظان‌اش به او کمک کردند تا روی صندلی بنشیند و پزشکان شخصی‌اش به کمک او شتافتند. به گفته منابع آگاه زمین افتادگی او منجر به ایجاد کبودی بر روی بدن‌اش شده و مشکلاتی که کارشناسان معتقدند ماه‌هاست که به آن مبتلا می‌باشد را برجسته ساخته است. "والری سولوی" تحلیلگر سیاسی مدعی شده که پوتین از چندین بیماری جدی از جمله سرطان، پارکینسیون و اختلال اسکیزوفرنی رنج می‌برد. سولوی معتقد است که سلامتی پوتین به طور چشمگیری رو به وخامت بوده است. او معتقد است که وضعیت پزشکی پوتین بر قضاوت و تصمیم گیری او در مورد جنگ اوکراین تاثیرگذار بوده است.

 

عکس‌های تازه از پوتین او را با چهره‌ای پف کرده و ضعیف‌تر از گذشته نشان می‌دهد. هم چنین، تصاویر نشان می‌دهند او برای پنهان کردن لرزش دستان‌اش لبه میز‌ها را در هنگام حضور در جمع می‌گیرد. او در جریان گفتگو با "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه لبه میز را گرفته و با حالتی خمیده نشسته بود که به نظر می‌رسد نشانه‌ای از ابتلایش به بیماری پارکینسون باشد. دستان او در کلیپی ویدئویی زمانی که در حال احوالپرسی با "الکساندر لوکاشنکو" ردیس جمهور بلاروس در کاخ کرملین بود به شدت می‌لرزید.

 

 بیماری پوتین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

ویدئو‌های دیگری نشان می‌دهند که او لب هایش را گاز می‌گیرد و در جریان برگزاری مراسمی در کلیسا حواسش پرت شده بود. این شواهد طرح این ادعا که او به بیماری‌ای لاعلاج مبتلا شده را تقویت می‌کند. هم چنین، به نظر می‌رسید که او هنگام گفتگو با "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد در ماه آوریل مسکو لنگان و ژولیده به نظر می‌رسید. به گفته افراد آگاه در کرملین در ماه ژوئن کمک‌های فوری پزشکی به پوتین به دلیل تشدید بیماری او ارائه شده بود.

 

گفته شده که پوتین هنگامی که با فرماندهان نظامی خود در جریان نشستی مجازی و ۹۰ دقیقه‌ای صحبت کرد دچار ضعف و سرگیجه شدیدی حین بلند شدن از پشت میز بود. به نظر می‌رسید که پوتین در ماه اکتبر در جریان بازدید از رژه در میدان سرخ مسکو برای جشن گرفتن ضمیمه کردن چهار منطقه اوکراین به خاک فدراسیون روسیه به طور مشهودی به درد دچار شده بود. پوتین در آن مراسم با گونه‌هایی ملتهب و صورتی قرمز دیده شد.

 

گمانه زنی‌هایی مطرح شده مبنی بر آن که او از بدل استفاده می‌کند تا بتواند چهره خود را در افکار عمومی روسیه زنده نگه دارد. اسناد جاسوسی بعدی که بعدا به دست "سان" رسید، نشان می‌داد پوتین به طور همزمان به چندین بیماری مبتلا است. یک عامل امنیتی روسیه در ایمیلی به "سان" مدعی شد: «می‌توانم تایید کنم که او مبتلا به بیماری پارکینسون در مراحل اولیه تشخیص داده شده، اما این بیماری در حال پیشرفت است. این واقعیت به هر طریق ممکن تکذیب و پنهان خواهد شد».

 

پوتین به‌طور مرتب از انواع استروئید‌های سنگین و تزریق‌های مسکن نوآورانه استفاده می‌کند تا از گسترش سرطان پانکراس که اخیرا تشخیص داده شد جلوگیری کند. این درمان نه تنها باعث درد زیاد در او شده بلکه حالت پف کردگی صورت و سایر عوارض جانبی از جمله ضعف حافظه را نیز در او ایجاد کرده است. در حلقه افراد نزدیک به پوتین این شایعه مطرح شده که او علاوه بر ابتلا به سرطان پانکراس به سرطان پروستات نیز مبتلاست.

 

 بیماری پوتین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

در چند ماه گذشته علائم مشکوکی از درمان داخل وریدی پشت دست پوتین دیده شده و به شایعاتی در این باره که ممکن است او به انواع دیگری از سرطان نیز مبتلا شده باشد دامن می‌زند. در ماه سپتامبر در جریان سخنرانی‌ای مشخص شد که پا‌های پوتین می‌لرزید. این منظره چند روز پیش در جریان دیدار او با "قاسم جومارت توکایف" رئیس جمهور قزاقستان به سرعت تکرار شد. هم چنین، دستان او به رنگ بنفش درآمده است.

 

بیماری پارکینسون می‌تواند باعث دیستونی شود که به صورت پیچ خوردگی عضلات، اسپاسم یا گرفتگی است. مبتلایان به این عارضه از حرکات غیرارادی، اسپاسم یا پیچ خوردن در بازوها، دست‌ها، پا‌ها و پا‌ها رنج خواهند برد. در ماه ژوئن، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه برای نخستین بار به شایعات مربوط به سلامت پوتین پرداخت و در شبکه تلویزیونی دولتی TF۱ اعلام کرد: «فکر نمی‌کنم کسی که اندیشه خوبی داشته باشد بتواند علائم بیماری را در این شخص مشاهده کند». "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز پیش‌تر تاکید کرده بود وضعیت سلامتی پوتین عالی است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------