آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اتحادیه اروپا برای دریافت گاز با اسراییل قرارداد امضا کرد



 اتحادیه اروپا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) از امضای توافقی در زمینه صادرات گاز به اروپا خبر داد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، کارن هرار، وزیر انرژی اسرائیل امروز با مسئولان مصری و اتحادیه اروپا توافقی را در زمینه صادرات گاز به اروپا امضا کرد.

 

کارن هرار شب گذشته به منظور دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و مسئولان دیگر و با هدف رایزنی در خصوص راه‌های فروش گاز اسرائیل به اروپا، وارد مصر شد.

 

وزارت انرژی اسرائیل اعلام کرده بود که توافقی بین اسرائیل، اتحادیه اروپا و مصر امضا می‌شود و برای نخستین بار اجازه صادرات گسترده گاز اراضی اشغالی به اروپا را خواهد داد.

 

در همین رابطه، اتحادیه اروپا اعلام کرد، اسرائیل می‌تواند منبع جدیدی برای تامین گاز اروپا باشد زیرا این اتحادیه به دنبال کاهش وابستگی به انرژی روسیه است.

 

پیشتر اورزلا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: من از اینکه اسرائیل عرضه انرژی به اتحادیه اروپا را افزایش خواهد داد، سپاسگزاری می‌کنم.

 

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه در بیت‌المقدس گفت: اتحادیه اروپا به دنبال کمک اسرائیل برای کمک به کاهش وابستگی انرژی خود به روسیه در پی حمله روسیه به اوکراین است.

 

رئیس اتحادیه اروپا در نشست خبری مشترک با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، گفت: «ما می خواهیم همکاری‌های انرژی خود را با اسرائیل تقویت کنیم. او گفت که اتحادیه اروپا "بزرگترین و مهم‌ترین مشتری" روسیه در تامین انرژی بود، اما حمله به روسیه اتحادیه را بر آن داشت تا از سوخت‌های فسیلی روسیه دور شود، از جمله با افزایش واردات گاز طبیعی از شرق مدیترانه.

 

فون در لاین افزود: ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، اسرائیل و مصر یادداشت تفاهمی امضا می‌کنند که بر اساس آن اسرائیل گاز طبیعی را در یک خط لوله به مصر صادر خواهد کرد و در آنجا به گاز طبیعی مایع (LNG) تبدیل شده و  سپس به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحویل داده می‌شود. او گفت: «برای ما بسیار مهم است و من بسیار سپاسگزارم که اکنون در حال بحث در مورد این پروژه جذاب هستیم که شما مایلید تحویل گاز به اتحادیه اروپا از طریق مصر را افزایش دهید.»

 

 بنت از آنچه او مسیر "بسیار قوی و مثبت" در روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا خواند، استقبال کرد و افزود: "تجارت، نوآوری و همکاری‌های اقتصادی در حال افزایش است." او گفت که اسرائیل پس از انتقال از یک واردکننده خالص به یک صادرکننده گاز در سال های اخیر، در تلاش است تا از آب های خود در شرق مدیترانه بیشتر تولید کند.

 

ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا روز سه‌شنبه در دیدار جداگانه‌ای با بنت گفت که کشورش همچنین به دنبال کاهش وابستگی خود به گاز روسیه با همکاری با اسرائیل و بهره‌برداری از منابع گازی شرق است.

 

روسیه حدود ۴۰ درصد از مصرف سالانه گاز طبیعی اروپا یعنی بیش از ۱۵۰ میلیارد متر مکعب را تامین می‌کرد و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند کاملا جایگزین روسیه شود اما کشورهای شرق دریای مدیترانه می‌توانند سالانه حدود ۲۰ میلیارد متر مکعب را تامین کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------