آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کره شمالی یک تونل جدید برای آزمایش هسته ای ساخت



کره شمالی  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
کره جنوبی اعلام کرده است که زمان آزمایش هسته‌ای بعدی کره شمالی تنها به کیم جونگ اون رهبر این کشور بستگی دارد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک اندیشکده مستقر در آمریکا روز پنجشنبه (۱۶ ژوئن) گفت که به نظر می‌رسد کره شمالی در حال توسعه کار بازسازی در سایت آزمایش هسته‌ای خود است تا شامل یک تونل دیگر شود.

 

از چند هفته پیش به این سو مقامات کره جنوبی و آمریکایی می‌گویند یک آزمایش هسته‌ای جدید ممکن است در کره شمالی انجام شود.

 

مرکز آمریکایی مطالعات استراتژیک و بین المللی در گزارشی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای تجاری اعلام کرد که کار آماده سازی در تونل شماره ۳ در مرکز آزمایش هسته‌ای پونگی-ری ظاهراً اکنون کامل و آماده آزمایش هسته‌ای احتمالی است.

 

این گزارش می‌افزاید: «برای اولین بار، تحلیلگران فعالیت ساخت و ساز جدیدی را در تونل شماره ۴ نیز مشاهده کردند که به شدت نشان دهنده تلاشی برای فعال کردن مجدد آن برای آزمایش‌های احتمالی آینده است.»

 

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ شش آزمایش هسته‌ای زیرزمینی در این سایت انجام داد.

 

این دو تونل قبلاً هرگز برای آزمایش‌های هسته‌ای استفاده نمی‌شدند و ورودی‌های آن‌ها در سال ۲۰۱۸ زمانی که کره شمالی تعلیق آزمایش سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) را اعلام کرد، تخریب شد.

 

با این حال «کیم جونگ اون» گفته است که به دلیل عدم اتخاذ گام‌های متقابل از سوی ایالات متحده در جریان مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای، دیگر به این تعلیق ملزم نیست و پیونگ یانگ آزمایش موشک‌های مختلف را در سال جاری از سر گرفته است.

 

از سوی دیگر مقامات کره جنوبی این هفته گفته بودند که کره شمالی آماده انجام یک آزمایش هسته‌ای دیگر است و زمان انجام آن اکنون فقط با کیم جونگ اون است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------