آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

اوکراین روزانه ۱۰۰ نفر را در جنگ از دست می‌دهد



اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ایالات متحده اعلام کرده که براساس برآوردهای کارشناسان نظامی، اوکراین روزانه ۱۰۰ نفر را در میدان جنگ از دست می‌دهد.

به گزارش مهر به نقل از تاس، «ژنرال مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز چهارشنبه پس از نشستی در بروکسل با گروه تماس کشورهای غربی برای حمایت از اوکراین، گفت: ایالات متحده معتقد است که نیروهای اوکراینی روزانه حدود ۱۰۰ نفر را از دست می‌دهند و ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر دیگر هم زخمی می‌شوند.

 

او گفت که گزارش‌های رسانه‌های خبری مبنی بر اینکه اوکراین روزانه ۱۰۰ نفر را به عنوان کشته و ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر دیگر را به عنوان زخمی از دست می‌دهد، در برآوردهای ایالات متحده از تلفات اوکراین هم مورد تائید قرار می‌گیرد.

 

در این نشست همچنین، «لوید جی آستین»، وزیر دفاع ایالات متحده گفت که کشورهای غربی آماده‌اند تا زمانی که نیاز باشد بر کمک‌های نظامی به اوکراین تمرکز کنند. آستین گفت که این نشست نشان داد که همه وزرای حاضر مصمم به انجام این کار هستند.

 

رئیس پنتاگون در ادامه مواضع روسیه هراسانه کشورش در این نشست ادعا کرد: ما باید حتی جدی تر بوده تا اطمینان حاصل کنیم که اوکراین می‌تواند از خود، شهروندان و قلمروش دفاع کند!

 

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و همتایان وی در ناتو و سایر شرکای این ائتلاف نظامی در روز چهارشنبه و پنجشنبه در شهر بروکسل پایتخت بلژیک تشکیل جلسه خواهند داد تا در مورد ارسال کمک‌های امنیتی بیشتر به اوکراین و وضعیت نیروهای ناتو در اروپای شرقی با توجه به درگیری‌های کنونی، بحث و گفتگو کنند.

 

در همین رابطه، جلسه گروه تماس دفاع اوکراین امروز برگزار خواهد شد و نمایندگانی از نزدیک به ۵۰ کشور که همگی در حال حاضر نوعی کمک به اوکراین ارائه می‌کنند، در آن حضور خواهند داشت. مقامات مذکور این مسئله را که چه کمک‌های امنیتی بیشتری را می‌توانند فوراً و همچنین در طولانی مدت به اوکراین ارائه دهند، بررسی خواهند کرد.

 

طبق اعلام «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، در این نشست درباره تأمین و ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین بحث و گفتگو خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------