«پلوسی» هم اوکراین را با عراق اشتباه گرفت



 پلوسی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که ۸۲ سال سن دارد، در اظهاراتی مدعی شد که یکی از علل افزایش سرسام آور قیمت ها و رشد تورم در این کشور، جنگ عراق است! 

به گزارش  مهر، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز به جمع دیگر مقامات کنونی و سابق آمریکایی در گاف دادن در قبال درگیری‌ها در اوکراین پیوست.

 

پلوسی در یک کنفرانس خبری و همزمان با شانه خالی کردن از زیر بار مشکلات و تورم شدید کنونی در آمریکا و در معرفی مسببان این مسئله، جنگ اوکراین با جنگ عراق را اشتباه گرفت.

 

وی گفت: ما در جنگ در عراق را داریم. همه گیری کووید -۱۹ را داریم.

 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حتی متوجه این اشتباه نشد تا به تصحیح آن بپردازد. دفتر وی سپس اظهاراتش را اصلاح کرد و کلمه «عراق» را به «اوکراین» تغییر داد.

 

سخنان پلوسی جدیدترین اظهارات دموکرات‌ها در کنترل تورم نه چندان گذرا است که به ۸.۶ درصد سالانه رسیده است. تا کنون آنها مواردی از قبیل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، همه گیری کرونا، شرکت‌های نفتی و… را مقصر افزایش قیمت‌ها در آمریکا دانسته اند.

 

پلوسی ۸۲ ساله با این گاف به «جورج دابلیو بوش» ۷۵ ساله رئیس جمهور پیشین آمریکا و «جو بایدن» ۷۹ ساله رئیس جمهور کنونی این کشور در الگوی گاف دادن جایگزینی نام عراق به جای نام اوکراین هنگام بحث درباره مشکلات اقتصادی در جهان به ویژه در آمریکا ملحق شد.

 

پیشتر جورج بوش هنگام سخنرانی خود، عملیات نظامی روسیه در اوکراین را به اشتباه تهاجمی وحشیانه به عراق قلمداد کرد که البته متوجه اشتباه خود شد و در توجیه آن سن بالای خود را عنوان کرد.

 

جو بایدن نیز در فوریه سال جاری میلادی گفت: و هیچ راهی وجود ندارد که ما هرگز اوکراین را متحد کنیم… منظورم این است که ببخشید، عراق… افغانستان. گاف بایدن نه تنها درگیری اوکراین را با جنگ عراق در هم آمیخت، بلکه از هر دو به عنوان جایگزینی برای خروج پرهیاهوی آمریکا از افغانستان استفاده کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------