آمریکا: با مسکو درباره آمریکایی‌های بازداشت شده در ارتباطیم/به حمایت از اسرائیل ادامه می‌دهیم



 وزارت امور خارجه آمریکا,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در مورد دو مزدور آمریکایی محکوم به اعدام در دونتسک که توسط نیروهای روسی دستگیر شدند، با مسکو تماس برقرار می‌کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی یک نشست خبری گفت: ما با مقامات روسیه در مورد شهروندان آمریکایی که "حین خدمت" در اوکراین دستگیر شدند، در تماس هستیم.

 

به گفته وی، ایالات متحده همچنین در این زمینه با مقامات اوکراین، نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ و خانواده‌های آمریکایی‌های محکوم شده در تماس است.

 

دوشنبه دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مزدوران آمریکایی در فعالیت‌های غیرقانونی دست داشتند و باید در قبال جنایات انجام شده پاسخگو باشند. 

 

سخنگوی کاخ کرملین گفت: اعدام زندانیان آمریکایی را نمی‌توان منتفی دانست و ما حق دخالت در تصمیم دادگاه را نداریم.

 

به دنبال این اظهارات جان کربی، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: ما اظهارنظر پسکوف را در این مورد شنیدیم. این که یک مقام در روسیه احتمال اعدام شهروندان آمریکایی را که در اوکراین بوده‌اند، می‌دهد، "شوکه‌کننده" است.

 

ارتش روسیه دو سرباز سابق آمریکایی به نام‌های الکساندر دروک (۳۹ ساله) که قبلا در عراق خدمت می‌کرد و اندی هوین (۲۷ ساله) را در یک نبرد در نزدیکی خارکیف بازداشت کرده است.

 

پرایس همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به رخدادهای سیاسی در تل‌آویو اشاره کرد و متعهد شد که کشورش به حمایت از این رژیم در جهت برگزاری انتخابات زودهنگام ادامه می‌دهد.

 

پرایس گفت: شراکت بین دو ما "استراتژیک" است و در هفته‌ها و ماه‌های آینده، صرف نظر از نتیجه انتخابات، به همین منوال خواهد بود.

 

شامگاه دوشنبه، نفتالی بنت، نخست وزیر و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل تصمیم خود را برای ارائه لایحه‌ای جهت انحلال کنست اعلام کردند؛ اقدامی که اسرائیل را به سمت پنجمین انتخابات در چهار سال گذشته سوق می‌دهد.

 

بر اساس اعلام منابع عبری، تاریخ تعیین شده برای برگزاری این انتخابات زودهنگام ۲۵ اکتبر است تا آن زمان لاپید سمت نخست وزیری را به عهده خواهد گرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------