آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

بایدن فرمان کمک های نظامی به اوکراین را امضا کرد



 رئیس جمهور آمریکا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور آمریکا روز جمعه فرمان اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار کمک های نظامی به اوکراین را امضا کرد.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه فرمان اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار برای ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را امضا کرد.

 

بر اساس این گزارش، در فرمان بایدن آمده است: به وزیر امور خارجه اختیار می‌دهم تا اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار برای ارائه تجهیزات دفاعی و خدمات وزارت دفاع و آموزش نظامی را برای کمک به اوکراین مدیریت نماید.

 

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین شامل ۴ موشک انداز هیمارس و هزار خمپاره ۱۵۵ میلیمتری، خودروهای تاکتیکی، قطعات یدکی و دیگر تجهیزات و مهمات خواهد بود.

 

گفتنی است که مجموع کمک‌های نظامی واشنگتن که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه به اوکراین ارائه شده به ۷.۳ میلیارد دلار رسیده است.

 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته از بسته کمک‌های نظامی جدید به اوکراین شامل موشک اندازهای سبک و قابل انتقال هیمارس خبر داده بود.

 

بایدن همچنین افزود که با توجه به بودجه اختصاصی به اوکراین که با اکثریت قاطع دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در کنگره آمریکا به تصویب رسید ایالات متحده می‌تواند به ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به اوکراین ادامه دهد.

 

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------