کیم و ترامپ بر سر اقدامات متقابل و گام به گام به توافق رسیدند



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,کیم و ترامپ
خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که رهبر این کشور در دیدار با همتای آمریکایی خود، توقف «اقدامات نظامی خصمانه و تحریک آمیز علیه یکدیگر» را برای دو کشور امری «ضروری» خواند. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه گزارش داد که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در گفتگوهای روز سه شنبه خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا توقف «اقدامات نظامی خصمانه و تحریک آمیز علیه یکدیگر» را برای هر دو کشور امری «ضروری» خوانده است.

 

بنابر گزارش «خبرگزاری مرکزی کره» (KCNA)، کیم همچنین گفته است که کره شمالی و آمریکا باید به پرهیز از خصومت ورزی علیه یکدیگر و برداشتن گامهای قانونی و نهادینه برای تضمین این روند متعهد شوند.

 

این گزارش در ادامه می افزاید: «ترامپ در این دیدار گفته است که این موضوعات را درک می کند و وعده داد مادامی که گفتگوهای واشنگتن- پیونگ یانگ ادامه یابد، مانورهای نظامی مشترک آمریکا- کره جنوبی متوقف خواهد شد».

 

گفتنی است که تعهدسپاری ترامپ به توقف مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی آنهم بدون دریافت تعهدی صریح از جانب پیونگ یانگ برای کاهش تهدید نظامی این کشور، مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی را غافلگیر ساخت.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بخشی دیگر از گزارش خود می نویسد: «کیم جونگ اون و ترامپ مشترکاً تصدیق کردند که پایبندی به قاعده کلی اقدام گام به گام و همزمان جهت دستیابی به صلح، ثبات و خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره از اهمیت بالایی برخوردار است».

 

رهبر کره شمالی همچنین گفت که چنانچه طرف آمریکایی «اقداماتی حقیقی و صادقانه در جهت اعتماد سازی» انجام دهد، کره شمالی نیز به انجام «اقدامات بیشتری توأم با حسن نیت و متناسب با اقدامات آمریکا» ادامه خواهد داد.

 

گفتنی است که صبح روز سه شنبه (دوازدهم ژوئن/ ۲۲ خردادماه) رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی برای نخستین بار در سنگاپور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------