دفاع نخست وزیر جدید اردن از کابینه‌/ بسته جدید تدابیر اقتصادی در راه است



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,عمر الرزاز
نخست وزیر جدید اردن ضمن دفاع از کابینه خود در مقابل انتقادات مردم وعده بسته تدابیر جدید اقتصادی را داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عمر الرزاز، نخست وزیر جدید اردن پس از اینکه پایان هفته گذشته اعضای کابینه خود را اعلام کرد با موجی از انتقادات گسترده در شبکه‌های مجازی روبرو شده و به دفاع از کابینه خود پرداخت.

 

دولت الرزاز متشکل از ۱۵ وزیر موجود در دولت هانی الملقی، نخست وزیر برکنار شده اردن است که به دنبال اعتراضات گسترده مردمی علیه قانون مالیات بر درآمد، عبدالله دوم، پادشاه این کشور چهارم ماه میلادی جاری او را برکنار کرد.

 

الرزاز در فیس‌بوک خود نوشت: من از شهروندان پیگیر در شبکه‌های اجتماعی هستم و ایمان دارم این شبکه‌ها نقش سازنده‌ای در گفت‌وگوی گسترده و انتشار اطلاعات دارند، اما این به این معنی نیست که هر اطلاعاتی که منتشر ‌کنند، صحت دارد.

 

وی گفت، هدف از تغییر دولت تغییر همه مقامات نیست، بلکه تشکیل تیم اقتصادی است که ابعاد اجتماعی تصمیمات مالی را ملاحظه کند و نیز تیم خدماتی است که اهداف مشخصی دارد و باید آن را محقق کند و درباره آن سوال و جواب می‌شود.

 

وی افزود: هفته جاری بسته تدابیر و ابزارهای مشخص برقراری ارتباط و گفت‌وگو را اعلام خواهیم کرد و از آن طریق پیشنهادات و ایده‌های شما را دریافت خواهیم کرد.

 

الرزاز ادامه داد، به دنبال مشارکت گسترده در تصمیم‌گیری‌ها، تبلور فرهنگ و اقداماتی هستیم که ما را با گام‌های ثابت به سمت آینده سوق دهد و به دنبال اختصاص دادن اصولی هستیم که تاکید دارد اموال عمومی از آن مردم است. به همین دلیل این حق شهروندان است که در ترسیم اولویت‌ها نقش داشته، بر عملکردها نظارت و دولت‌ها و شوراهای منتخب را مورد محاسبه قرار دهند.

 

وی در پیامی از شهروندان خواست در صورت عدم رضایت خود از دولت به اصلاح آن بپردازند.

 

الرزاز به دنبال برکناری الملقی توسط عبدالله دوم مامور تشکیل دولت جدید شد و به معترضان قانون مالیات بر درآمد وعده داد، این قانون را لغو کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------